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Works Augustine of Hippo (354-430) Contra Faustum Manichaeum

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Contra Faustum Manichaeum libri triginta tres

5.

Alioquin neque illa nos de Abraham scripsimus, quod habendae prolis insana flagrans cupidine et deo, qui id iam sibi de Sara coniuge promiserat, minime credens cum pelice volutatus sit sub conscientia, quo sit inhonestius, uxoris; nec quod matrimonii sui infamissimus nundinator idem avaritiae ac ventris causa duobus regibus, Abimelech et Pharaoni, diversis temporibus memoratam Saram coniugem suam sororem mentitus, quia erat pulcherrima, in concubitum venditavit; p. 594,15 nec quod Loth ipsius frater de Sodoma liberatus cum duabus filiabus suis in monte concubuit, qui honestius arsisset in Sodoma ictu fulminis quam in monte flagravit inconcessae libidinis flamma; sed nec quod Isaac eadem patri suo gessit ac paria erga Rebeccam coniugem suam, fingens et ipse eam sororem, quo per ipsam viveret turpiter; nec quod Iacob filius eius inter Rachel et Liam duas germanas sorores earumque singulas famulas, quattuor uxorum maritus, tamquam hircus erraverit, ut esset cotidie inter quattuor scorta certamen, quaenam eum venientem de agro prior ad concubitum raperet, interdumque etiam mercedibus in noctem ab invicem conducerent eum; item quod Iudas filius eius cum Thamar nuru sua dormierit post unius et alterius nuptias filii, deceptus, ut aiunt, prostitutionis habitu, in quem se transformaverat eadem, quae socerum suum bene nosset cum hoc genere feminarum semper habuisse commercium; p. 595,6 nec quod David post tot numero uxores mulierculam quoque Uriae militis sui moechatus sit ipsumque perdiderit in bello; nec quod Salomon filius eius trecentas uxores et septingentas concubinas habuerit et regum filias sine numero; nec quod Osee prophetarum primus de fornicaria muliere filios fecerit, cui turpitudini, quo sit deterius, ascribitur et consilium dei; sed nec illud, quod Moyses homicidium fecerit, quod spoliaverit Aegyptum, quod bella gesserit, quod crudelia multa et mandarit et fecerit, quod ne ipse quidem uno contentus matrimonio fuerit. p. 595,15 Haec, inquam, et horum similia, quae in diversis eorum habentur libris, nihil a nobis scriptum, nihil dictatum est, sed aut scriptorum vestrorum ista commenta sunt falsa aut patrum crimina vera. Vos utrum vultis eligite! Nam nos aut hos aut illos pariter detestari necesse est, quia tam malos et turpes odimus quam mendaces.

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Contre Fauste, le manichéen

CHAPITRE V. CRIMES ATTRIBUÉS A ABRAHAM, A ISAAC, A JACOB, A JUDA, A DAVID, A SALOMON, A OSÉE, A MOÏSE, PAR LES ÉCRIVAINS SACRÉS.

Du reste, ce n'est pas nous qui avons écrit d'Abraham que, brûlant d'un désir insensé d'avoir des enfants, et ne se fiant point à Dieu qui lui en avait promis de Sara, son épouse, il se vautra dans la fange avec une concubine, au su (ce qu'il y a de plus affreux) de sa propre femme[^1]. Ce n'est pas nous qui avons écrit que, par la plus infâme des spéculations, par avarice et par gourmandise, il livra à deux rois, Abimélech et Pharaon, en des temps différents, en qualité de concubine, cette même Sara sa femme, qui était très-belle, après l'avoir fait passer pour sa soeur[^2]; ni que Loth, son frère, délivré de Sodome, eut un commerce charnel avec ses deux filles sur la montagne[^3]; et mieux eût valu pour lui mourir du feu du ciel dans Sodome que de brûler de la flamme impure sur la montagne. Ce n'est pas nous qui avons écrit qu'Isaac fit la même chose que son père à l'égard de Rébecca, son épouse, en, disant qu'elle était sa soeur, pour conserver par là ignominieusement sa vie[^4]; ni que Jacob, son fils, entre Rachel et Lia, deux soeurs, puis entre leurs deux servantes, mari de quatre femmes, passait de Tune à l'autre comme un bouc; en sorte que c'était, entre ces quatre femmes perdues, un débat quotidien à qui partagerait son lit quand il rentrerait de la campagne, et que quelquefois elles se le cédaient pour une nuit, à prix convenu[^5] ; ni que Juda, son fils, eut un commerce impur avec Thamar sa bru, et veuve de ses deux premiers enfants, trompé, raconte-t-on, par l'habit de prostituée dont elle s'était revêtue[^6], parce qu'elle savait parfaitement que son beau-père était en rapport habituel avec des femmes de cette espèce; ni que David, ayant déjà tant de femmes, commit l'adultère avec celle d'Urie, un de ses soldats, qu'il fit périr dans le combat[^7] ; ni que Salomon, son fils, eut trois cents femmes, sept cents concubines et des filles de rois sans nombre[^8]; ni que Osée, le premier des Prophètes, eut des enfants d'une prostituée, et que (chose plus abominable ! ) c'est Dieu qu'on accuse de lui avoir conseillé cette infamie[^9]; ni que Moïse commît un homicide[^10], qu'il dépouilla l'Egypte, qu'il fit des guerres, qu'il commanda et exerça beaucoup de cruautés[^11], et ne se contenta pas, lui non plus, d'une seule femme. Ces faits, dis-je, et d'autres semblables, mentionnés dans les divers livres des Juifs, ce n'est pas nous qui les avons écrits, ce n'est pas nous qui les avons dictés ; mais ce sont ou des calomnies de vos écrivains, ou de véritables crimes commis par vos pères, choisissez. Pour nous, nous sommes forcés de détester également ou les uns ou les autres ; car nous ne haïssons pas moins les méchants et les libertins que les faussaires.

  1. Gen. XVI, 2-4.

  2. Id. XX, 2 ; XII, 13.

  3. Id. XIX, 33, 35.

  4. Id. XXVI, 7.

  5. Id. XXIX, XXX.

  6. Gen. XXXVIII.

  7. II Rois, XI, 4, 15.

  8. III Rois, XI, 1-3.

  9. Os. I, 2, 3.

  10. Ex. II, 12.

  11. Id. XVII, 9, etc.

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