Edition
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Summa theologiae
Articulus 4
Iª-IIae q. 80 a. 4 arg. 1
Ad quartum sic proceditur. Videtur quod omnia peccata hominum sint ex suggestione Diaboli. Dicit enim Dionysius, IV cap. de Div. Nom., quod multitudo Daemonum causa est omnium malorum et sibi et aliis.
Iª-IIae q. 80 a. 4 arg. 2
Praeterea, quicumque peccat mortaliter, efficitur servus Diaboli; secundum illud Ioan. VIII, qui facit peccatum, servus est peccati. Sed ei aliquis in servitutem addicitur, a quo superatus est, ut dicitur II Petr. II. Ergo quicumque facit peccatum, superatus est a Diabolo.
Iª-IIae q. 80 a. 4 arg. 3
Praeterea, Gregorius dicit quod peccatum Diaboli est irreparabile, quia cecidit nullo suggerente. Si igitur aliqui homines peccarent per liberum arbitrium, nullo suggerente, eorum peccatum esset irremediabile, quod patet esse falsum. Ergo omnia peccata humana a Diabolo suggeruntur.
Iª-IIae q. 80 a. 4 s. c.
Sed contra est quod dicitur in libro de ecclesiasticis dogmatibus, non omnes cogitationes nostrae malae a Diabolo excitantur, sed aliquoties ex nostri arbitrii motu emergunt.
Iª-IIae q. 80 a. 4 co.
Respondeo dicendum quod occasionaliter quidem et indirecte Diabolus est causa omnium peccatorum nostrorum, inquantum induxit primum hominem ad peccandum, ex cuius peccato intantum vitiata est humana natura, ut omnes simus ad peccandum proclives, sicut diceretur esse causa combustionis lignorum qui ligna siccaret, ex quo sequeretur quod facile incenderentur. Directe autem non est causa omnium peccatorum humanorum, ita quod singula peccata persuadeat. Quod Origenes probat ex hoc, quia etiam si Diabolus non esset, homines haberent appetitum cibi et venereorum et similium, qui posset esse inordinatus nisi ratione ordinaretur, quod subiacet libero arbitrio.
Iª-IIae q. 80 a. 4 ad 1
Ad primum ergo dicendum quod multitudo Daemonum est causa omnium malorum nostrorum secundum primam originem, ut dictum est.
Iª-IIae q. 80 a. 4 ad 2
Ad secundum dicendum quod non solum fit servus alicuius qui ab eo superatur, sed etiam qui se ei voluntarie subiicit. Et hoc modo fit servus Diaboli qui motu proprio peccat.
Iª-IIae q. 80 a. 4 ad 3
Ad tertium dicendum quod peccatum Diaboli fuit irremediabile, quia nec aliquo suggerente peccavit, nec habuit aliquam pronitatem ad peccandum ex praecedenti suggestione causatam. Quod de nullo hominis peccato dici potest.
Übersetzung
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Summe der Theologie
Vierter Artikel. Nicht alle Sünden rühren beim Menschen von der Anregung des Teufels her.
a) Dagegen schreibt: I. Dionysius (4. de div. nom.): „Die Menge der Teufel verursacht alle Übel für sich und andere.“ II. Johannes 8.: „Wer Sünde thut, ist Knecht der Sünde.“ „Jenes Knecht aber,“ heißt es 2. Petr. 2., „ist jemand, von dem er besiegt worden,“ nämlich des Teufels. Also Jeder, der sündigt, ist besiegt vom Teufel. III. Gregor (4. moral. 10.): „Die Sünde des Teufels ist unheilbar; denn er fiel, während niemand ihn zur Sünde anregte.“ Wer also unter den Menschen, ohne die Anregung vom Teufel erhalten zu haben, sündigte, dessen Sünde wäre unheilbar; was falsch ist. Also alle Sünden kommen vom Teufel. Auf der anderen Seite heißt es im lib. de ecclesiast. dogm. c. 82.: „Nicht alle unsere schlechten Gedanken werden vom Teufel angeregt; sondern manchmal tauchen sie auf aus unserem eigenen freien Willen.“
b) Ich antworte, insofern der Teufel den ersten Menschen zur Sünde verführt hat und infolge dieser Sünde die ganze menschliche Natur so steckt worden ist, daß wir alle insgesamt Neigung haben zur Sünde, sei er, der Teufel, also indirekt, die Ursache aller unserer Sünden; wie wenn man sagen wolle, wer das Holz trocknet, sei Ursache der Verbrennung desselben, denn dadurch wird das Holz dem Feuer zugänglicher. Nicht aber ist der Teufel Ursache aller Sünden, weil er nun zu allen Sünden direkt überredete. Denn, sagt Origenes (3 Periarch. 2.), auch wenn der Teufel nicht wäre, begehrten die Menschen nach Speise und geschlechtlichen Freuden; und dieses Begehren könnte ungeordnet sein.
c) I. Dem ersten Ursprünge der Sünden nach ist das Wort des Dionysius wahr. II. Auch wer freiwillig sich jemandem unterwirft, wird dessen Knecht. Und so wird es der Mensch, der aus freiem Willen sündigt. III. Die Sünde des Teufels war unheilbar. Denn niemand hatte ihn angeregt. Und er hatte auch in sich keine Neigung zur Sünde, die von einer vorhergehenden Anregung verursacht worden wäre; was von der menschlichen Sünde nicht gesagt werden kann.