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Works Thomas Aquinas (1225-1274)

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Summa theologiae

Articulus 4

Iª-IIae q. 87 a. 4 arg. 1

Ad quartum sic proceditur. Videtur quod peccato debeatur poena infinita secundum quantitatem. Dicitur enim Ierem. X, corripe me, domine, veruntamen in iudicio, et non in furore tuo, ne forte ad nihilum redigas me. Ira autem vel furor Dei metaphorice significat vindictam divinae iustitiae, redigi autem in nihilum est poena infinita, sicut et ex nihilo aliquid facere est virtutis infinitae. Ergo secundum vindictam divinam, peccatum punitur poena infinita secundum quantitatem.

Iª-IIae q. 87 a. 4 arg. 2

Praeterea, quantitati culpae respondet quantitas poenae; secundum illud Deuteron. XXV, pro mensura peccati erit et plagarum modus. Sed peccatum quod contra Deum committitur, est infinitum, tanto enim gravius est peccatum, quanto maior est persona contra quam peccatur, sicut gravius peccatum est percutere principem quam percutere hominem privatum; Dei autem magnitudo est infinita. Ergo poena infinita debetur pro peccato quod contra Deum committitur.

Iª-IIae q. 87 a. 4 arg. 3

Praeterea, dupliciter est aliquid infinitum, duratione scilicet, et quantitate. Sed duratione est poena infinita. Ergo et quantitate.

Iª-IIae q. 87 a. 4 s. c.

Sed contra est quia secundum hoc omnium mortalium peccatorum poenae essent aequales, non enim est infinitum infinito maius.

Iª-IIae q. 87 a. 4 co.

Respondeo dicendum quod poena proportionatur peccato. In peccato autem duo sunt. Quorum unum est aversio ab incommutabili bono, quod est infinitum, unde ex hac parte peccatum est infinitum. Aliud quod est in peccato, est inordinata conversio ad commutabile bonum. Et ex hac parte peccatum est finitum, tum quia ipsum bonum commutabile est finitum; tum quia ipsa conversio est finita, non enim possunt esse actus creaturae infiniti. Ex parte igitur aversionis, respondet peccato poena damni, quae etiam est infinita, est enim amissio infiniti boni, scilicet Dei. Ex parte autem inordinatae conversionis, respondet ei poena sensus, quae etiam est finita.

Iª-IIae q. 87 a. 4 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod omnino redigi in nihilum eum qui peccat, non convenit divinae iustitiae, quia repugnat perpetuitati poenae, quae est secundum divinam iustitiam, ut dictum est. Sed in nihilum redigi dicitur qui spiritualibus bonis privatur; secundum illud I Cor. XIII, si non habuero caritatem, nihil sum.

Iª-IIae q. 87 a. 4 ad 2

Ad secundum dicendum quod ratio illa procedit de peccato ex parte aversionis, sic enim homo contra Deum peccat.

Iª-IIae q. 87 a. 4 ad 3

Ad tertium dicendum quod duratio poenae respondet durationi culpae, non quidem ex parte actus, sed ex parte maculae, qua durante manet reatus poenae. Sed acerbitas poenae respondet gravitati culpae. Culpa autem quae est irreparabilis, de se habet quod perpetuo duret, et ideo debetur ei poena aeterna. Non autem ex parte conversionis habet infinitatem, et ideo non debetur ei ex hac parte poena infinita secundum quantitatem.

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Summe der Theologie

Vierter Artikel. Der Umfang der Strafen, welche die Sünde verdient, ist kein unendlicher.

a) Das Gegenteil wird bewiesen. Denn: I. Jerem. 10. heißt es: „Strafe mich, Herr, aber nach Deinem Ratschlüsse; und nicht in Deinem Zorne, daß Du mich nicht in das Nichts zurückwirfst.“ Der Zorn Gottes aber ist der figürliche Ausdruck für die Genugthuung der göttlichen Gerechtigkeit; und „in das Nichts zurückwerfen“ ist ebensoviel wie unendlich strafen, weil aus Nichts etwas machen unendliche Kraft erfordert. Also gemäß der göttlichen Gerechtigkeit verdient die Sünde eine, auch dem Umfange nach, unendliche Strafe. II. Die Sündenschuld Gott gegenüber ist unendlich; denn desto schwerer ist die Sünde, je höher die beleidigte Person steht. Also ist auch der Umfang der Strafe unendlich, nach Deut. 25.: „Gemäß dem Maße der Sünde wird sein das Maß der Strafen.“ III. Die Strafe ist unendlich der Dauer nach, also auch dem Umfange nach. Auf der anderen Seite litten im gesetzten Falle alle Todsünder gleiche Strafen; denn das eine Unendliche ist nicht größer wie das andere.

b) Ich antworte; die Strafe muß im Verhältnisse stehen zur Sünde. Zweierlei aber ist in der Sünde: 1) die Abwendung vom unveränderlichen Gute; und nach dieser Seite hin ist die Sünde unendlich; — 2) die ungeordnete Zuwendung zum veränderlichen Gute; und nach dieser Seite ist die Sünde etwas Endliches, Begrenztes. Denn sowohl das betreffende Gut ist endlich und begrenzt wie auch die Zuwendung selber zu ihm. Von seiten also der Abwendung entspricht der Sünde die Strafe des Verlustes, poena damni, die unendlich ist als Verlust des unendlichen Gutes; — von seiten der Zuwendung entspricht die Strafe der Pein, soweit diese gefühlt wird, poena sensus, die begrenzt ist.

c) I. In das Nichts zurückwerfen den, der sündigt, ist nicht entsprechend der göttlichen Gerechtigkeit; denn es widerstreitet der beständigen Dauer der Strafe, die da ist gemäß der Gerechtigkeit, s. oben. Jener aber wird für ein Nichts erachtet, melcher der geistigen Güter ermangelt, nach Kor. 13.: „Wenn ich keine Liebe habe, bin ich nichts.“ II. Dies wird gesagt von seiten der Abwendung von Gott; denn danach sündigt der Mensch gegen Gott. III. Die Dauer der Strafe entspricht der Dauer der Schuld; nicht zwar von dem Akte der Sünde aus, wohl aber von dem Flecken aus, der andauert. Die Bitterkeit der Strafe entspricht der Schwere der Schuld. Die Schuld nun, die unheilbar ist, hat es von sich aus, daß sie ewig dauert; und deshalb gebührt ihr ewige Strafe. Unendlichkeit aber hat sie nicht von seiten der Zuwendung zum endlichen Gute; und sonach gebührt ihr danach nicht eine dem Umfange nach unendliche Strafe.

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