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Œuvres Thomas d'Aquin (1225-1274)

Edition Masquer
Summa theologiae

Articulus 5

IIª-IIae q. 55 a. 5 arg. 1

Ad quintum sic proceditur. Videtur quod fraus ad astutiam non pertineat. Non enim est laudabile quod aliquis decipi se patiatur, ad quod astutia tendit. Est autem laudabile quod aliquis patiatur fraudem, secundum illud I ad Cor. VI, quare non magis fraudem patimini? Ergo fraus non pertinet ad astutiam.

IIª-IIae q. 55 a. 5 arg. 2

Praeterea, fraus pertinere videtur ad illicitam acceptionem vel receptionem exteriorum rerum, dicitur enim Act. V quod vir quidam nomine Ananias, cum Saphira uxore sua, vendidit agrum et fraudavit de pretio agri. Sed illicite usurpare vel retinere res exteriores pertinet ad iniustitiam vel illiberalitatem. Ergo fraus non pertinet ad astutiam, quae opponitur prudentiae.

IIª-IIae q. 55 a. 5 arg. 3

Praeterea, nullus astutia utitur contra seipsum. Sed aliquorum fraudes sunt contra seipsos, dicitur enim Prov. I de quibusdam quod moliuntur fraudes contra animas suas. Ergo fraus non pertinet ad astutiam.

IIª-IIae q. 55 a. 5 s. c.

Sed contra, fraus ad deceptionem ordinatur, secundum illud Iob XIII, numquid decipietur ut homo vestris fraudulentiis? Ad idem etiam ordinatur astutia. Ergo fraus ad astutiam pertinet.

IIª-IIae q. 55 a. 5 co.

Respondeo dicendum quod sicut dolus consistit in executione astutiae, ita etiam et fraus, sed in hoc differre videntur quod dolus pertinet universaliter ad executionem astutiae, sive fiat per verba sive per facta; fraus autem magis proprie pertinet ad executionem astutiae secundum quod fit per facta.

IIª-IIae q. 55 a. 5 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod apostolus non inducit fideles ad hoc quod decipiantur in cognoscendo, sed ad hoc quod effectum deceptionis patienter tolerent in sustinendis iniuriis fraudulenter illatis.

IIª-IIae q. 55 a. 5 ad 2

Ad secundum dicendum quod executio astutiae potest fieri per aliquod aliud vitium, sicut et executio prudentiae fit per virtutes. Et hoc modo nihil prohibet defraudationem pertinere ad avaritiam vel illiberalitatem.

IIª-IIae q. 55 a. 5 ad 3

Ad tertium dicendum quod illi qui fraudes faciunt ex eorum intentione non moliuntur aliquid contra seipsos vel contra animas suas, sed ex iusto Dei iudicio provenit ut id quod contra alios moliuntur contra eos retorqueatur; secundum illud Psalm., incidit in foveam quam fecit.

Traduction Masquer
Summe der Theologie

Fünfter Artikel. Betrug gehört zur Schlauheit.

a) Dem wird widersprochen: I. Getäuscht zu werden durch den äußeren Schein ist nicht lobenswert. „Betrug aber zu leiden,“ ist nach 1. Kor. 6. lobenswert. Also gehört der Betrug nicht zur Schlauheit. II. Betrug scheint unerlaubtes Ansichnehmen oder Festhalten äußerer Güter zu sein, nach Act. 5.: „Ananias mit seiner Frau Saphira verkaufte einen Acker und betrog um den Preis desselben.“ Damit gehört aber der Betrug zur Ungerechtigkeit und nicht zur Schlauheit. III. Keiner ist schlau zu Ungunsten seiner selbst. Prov. 1. aber heißt es: „Sie sinnen auf Betrug ihren eigenen Seelen gegenüber.“ Also Betrug hat nichts zu thun mit Schlauheit. Auf der anderen Seite dient der Betrug zur Täuschung, nach Job 13.: „Wird Gott getäuscht werden wie ein Mensch durch euere Betrügereien?“

b) Ich antworte; wie die List, so besteht auch der Betrug in der Ausführung des schlau Erdachten. Der Unterschied ist nur der, daß die List zur Ausführung der Schlauheit dient im allgemeinen, sei es nämlich in Worten oder in Thaten; der Betrug aber besteht nur in Thaten.

c) I. Die Wirkung der Täuschung sollen die Gläubigen geduldig tragen; nicht will der Apostel, daß sie sich täuschen sollen im Erkennen. Das betrügerischerweise ihnen angethaene Unrecht sollen sie geduldig tragen. II. Die Ausführung des schlau Erdachten kann vermittelst einer anderen Sünde sich vollziehen; wie die Ausführung des von der Klugheit Vorgeschriebenen durch andere Tugenden geschieht. Und so kann der Betrug zur Ungerechtigkeit gehören. III. Gemäß ihrer eigenen Absicht thun die auf Trug sinnen nichts gegen sich oder ihre Seelen; aber infolge des gerechten Ratschlusses Gottes „fallen sie in die Grube, die sie anderen graben.“

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