Edition
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Summa theologiae
Articulus 4
IIª-IIae q. 83 a. 4 arg. 1
Ad quartum sic proceditur. Videtur quod solus Deus debeat orari. Oratio enim est actus religionis, ut dictum est. Sed solus Deus est religione colendus. Ergo solus Deus est orandus.
IIª-IIae q. 83 a. 4 arg. 2
Praeterea, frustra porrigitur oratio ad eum qui orationem non cognoscit. Sed solius Dei est orationem cognoscere. Tum quia plerumque oratio magis agitur interiori actu, quem solus Deus cognoscit, quam voce, secundum illud quod apostolus dicit, I ad Cor. XIV, orabo spiritu, orabo et mente. Tum etiam quia, ut Augustinus dicit, in libro de cura pro mortuis agenda, nesciunt mortui, etiam sancti, quid agant vivi, etiam eorum filii. Ergo oratio non est nisi Deo porrigenda.
IIª-IIae q. 83 a. 4 arg. 3
Praeterea, si aliquibus sanctis orationem porrigimus, hoc non est nisi inquantum sunt Deo coniuncti. Sed quidam in hoc mundo viventes, vel etiam in Purgatorio existentes, sunt multum Deo coniuncti per gratiam. Ad eos autem non porrigitur oratio. Ergo nec ad sanctos qui sunt in Paradiso debemus orationem porrigere.
IIª-IIae q. 83 a. 4 s. c.
Sed contra est quod dicitur Iob V, voca, si est qui tibi respondeat, et ad aliquem sanctorum convertere.
IIª-IIae q. 83 a. 4 co.
Respondeo dicendum quod oratio porrigitur alicui dupliciter, uno modo, quasi per ipsum implenda; alio modo, sicut per ipsum impetranda. Primo quidem modo soli Deo orationem porrigimus, quia omnes orationes nostrae ordinari debent ad gratiam et gloriam consequendam, quae solus Deus dat, secundum illud Psalm., gratiam et gloriam dabit dominus. Sed secundo modo orationem porrigimus sanctis Angelis et hominibus, non ut per eos Deus nostras petitiones cognoscat, sed ut eorum precibus et meritis orationes nostrae sortiantur effectum. Et ideo dicitur Apoc. VIII quod ascendit fumus aromatum, idest orationes sanctorum, de manu Angeli coram domino. Et hoc etiam patet ex ipso modo quo Ecclesia utitur in orando. Nam a sancta Trinitate petimus ut nostri misereatur, ab aliis autem sanctis quibuscumque petimus ut orent pro nobis.
IIª-IIae q. 83 a. 4 ad 1
Ad primum ergo dicendum quod illi soli impendimus orando religionis cultum a quo quaerimus obtinere quod oramus, quia in hoc protestamur eum bonorum nostrorum auctorem, non autem eis quos requirimus quasi interpellatores nostros apud Deum.
IIª-IIae q. 83 a. 4 ad 2
Ad secundum dicendum quod mortui ea quae in hoc mundo aguntur, considerata eorum naturali conditione, non cognoscunt, et praecipue interiores motus cordis. Sed beatis, ut Gregorius dicit, in XII Moral., in verbo manifestatur illud quod decet eos cognoscere de eis quae circa nos aguntur, etiam quantum ad interiores motus cordis. Maxime autem eorum excellentiam decet ut cognoscant petitiones ad eos factas vel voce vel corde. Et ideo petitiones quas ad eos dirigimus, Deo manifestante, cognoscunt.
IIª-IIae q. 83 a. 4 ad 3
Ad tertium dicendum quod illi qui sunt in hoc mundo aut in Purgatorio, nondum fruuntur visione verbi, ut possint cognoscere ea quae nos cogitamus vel dicimus. Et ideo eorum suffragia non imploramus orando, sed a vivis petimus colloquendo.
Traduction
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Summe der Theologie
Vierter Artikel. Nicht zu Gott allein darf man beten.
a) Zu Gott allein müssen wir beten. Denn: I. Gott allein wird in der „Religion“ geehrt. Das Gebet aber ist nur ein Akt der „Religion“. II. Nur Gott allein kann das Gebet erkennen. Denn Er allein sieht in das Innere, wo vorzugsweise das Gebet sich vollendet, nach 1. Kor. 14. „Mit dem Geiste, mit dem Innern will ich beten.“ Zudem wissen die Verstorbenen und selbst die Heiligen nicht, was die Lebenden, ihre Kinde inbegriffen, thun; nach Augustin. (De cura pro mort. 13.) III. Weil die Heiligen mit Gott verbunden sind, beten wir zu ihnen. Viele auf Erden aber oder im Fegfeuer sind Gott durch die Gnade innig verbunden, zu denen wir nicht beten. Also sollen wir auch nicht zu de Heiligen beten. Auf der anderen Seite heißt es bei Job 5.: „Rufe, wenn jemand da ist, der da antworte; und wende dich zu einem der Heiligen.“
b) Ich antworte, man bete zu jemandem, entweder damit er selbst die Bitte erfülle oder damit er die Erfüllung befürworte. In der ersten Weise beten wir nur zu Gott, der allein Gnade und Herrlichkeit, den Zweck all unserer Gebete, verleihen kann, nach Ps. 83.: „Gnade und Herrlichkeit wird der Herr geben.“ In der zweiten Weise beten wir zu den heiligen Engeln und Menschen; nicht damit durch sie Gott unsere Gebete erkenne sondern auf daß kraft ihrer Fürbitte und Verdienste unsere Gebete ihr Wirkung erreichen. Deshalb heißt es Apok. 8.: „Es stieg auf der Rauch des Weihrauchs von den Gebeten der Heiligen durch die Hand des Engels vor Gott.“ So betet die Kirche zur heiligen Dreieinigkeit, daß sie unser sich erbarme; zu den Heiligen, daß sie für uns bitten.
c) I. Nur dem allein erweisen wir vermittelst des Gebetes einen Kult oder eine Verehrung, von welchem wir erlangen wollen, worum wir bitten; denn damit bekennen wir Ihn als den Urheber alles Guten. Nicht erweisen wir einen Kult jenen, die wir als Fürbitter gebrauchen. II. Die Verstorbenen wissen kraft natürlicher Kenntnis nicht das, was hier vor sich geht, und zumal nicht die inneren Herzensbewegungen. Den Seligen aber wird (Gregor. 12. moral. 14.) im göttlichen Worte offenbar, was zu kennen ihnen geziemt, soweit es auf das hier Vorsichgehende ankommt, auch die inneren Herzensbewegungen. Im höchsten Grade aber ziemt es sich, daß sie wissen, worum man zu ihnen im Herzen oder Worten fleht; sonach erkennen sie unsere Gebete, weil Gott sie ihnen offenbar macht. III. Die hier im irdischen Leben oder die im Fegfeuer sind, schauen noch nicht das göttliche Wort, daß sie in selbem erkennen könnten, was wir denken oder sagen. Deshalb stehen wir nicht im Gebete um deren Fürbitte, sondern die Lebenden bitten wir mit Worten.