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Œuvres Thomas d'Aquin (1225-1274)

Edition Masquer
Summa theologiae

Articulus 4

IIIª q. 14 a. 4 arg. 1

Ad quartum sic proceditur. Videtur quod Christus omnes defectus corporales hominum assumere debuit. Dicit enim Damascenus, quod est inassumptibile, est incurabile. Sed Christus venerat omnes defectus nostros curare. Ergo omnes defectus nostros assumere debuit.

IIIª q. 14 a. 4 arg. 2

Praeterea, dictum est quod ad hoc quod Christus pro nobis satisfaceret, debuit habere habitus perfectivos in anima et defectus in corpore. Sed ipse ex parte animae assumpsit plenitudinem omnis gratiae. Ergo ex parte corporis debuit assumere omnes defectus.

IIIª q. 14 a. 4 arg. 3

Praeterea, inter omnes defectus corporales praecipuum locum tenet mors. Sed Christus mortem assumpsit. Ergo multo magis omnes defectus alios assumere debuit.

IIIª q. 14 a. 4 s. c.

Sed contra est quod contraria non possunt simul fieri in eodem. Sed quaedam infirmitates sunt sibi ipsis contrariae, utpote ex contrariis principiis causatae. Ergo non potuit esse quod Christus omnes infirmitates humanas assumeret.

IIIª q. 14 a. 4 co.

Respondeo dicendum quod, sicut dictum est, Christus humanos defectus assumpsit ad satisfaciendum pro peccato humanae naturae, ad quod requirebatur quod perfectionem scientiae et gratiae haberet in anima. Illos igitur defectus Christus assumere debuit qui consequuntur ex peccato communi totius naturae, nec tamen repugnant perfectioni scientiae et gratiae. Sic igitur non fuit conveniens ut omnes defectus seu infirmitates humanas assumeret. Sunt enim quidam defectus qui repugnant perfectioni scientiae et gratiae, sicut ignorantia, pronitas ad malum, et difficultas ad bonum. Quidam autem defectus sunt qui non consequuntur communiter totam humanam naturam propter peccatum primi parentis, sed causantur in aliquibus hominibus ex quibusdam particularibus causis, sicut lepra et morbus caducus et alia huiusmodi. Qui quidem defectus quandoque causantur ex culpa hominis, puta ex inordinatione victus, quandoque autem ex defectu virtutis formativae. Quorum neutrum convenit Christo, quia caro eius de spiritu sancto concepta est, qui est infinitae sapientiae et virtutis, errare et deficere non valens; et ipse nihil inordinatum in regimine suae vitae exercuit. Sunt autem tertii defectus qui in omnibus hominibus communiter inveniuntur ex peccato primi parentis, sicut mors, fames, sitis, et alia huiusmodi. Et hos defectus omnes Christus suscepit. Quos Damascenus vocat naturales et indetractibiles passiones, naturales quidem, quia consequuntur communiter totam humanam naturam; indetractibiles quidem, quia defectum scientiae et gratiae non important.

IIIª q. 14 a. 4 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod omnes particulares defectus hominum causantur ex corruptibilitate et passibilitate corporis, superadditis quibusdam particularibus causis. Et ideo, dum Christus curavit passibilitatem et corruptibilitatem corporis nostri per hoc quod eam assumpsit, ex consequenti omnes alios defectus curavit.

IIIª q. 14 a. 4 ad 2

Ad secundum dicendum quod plenitudo omnis gratiae et scientiae animae Christi secundum se debebatur, ex hoc ipso quod erat a verbo Dei assumpta. Et ideo absolute omnem plenitudinem sapientiae et gratiae Christus assumpsit. Sed defectus nostros dispensative assumpsit, ut pro peccato nostro satisfaceret, non quia ei secundum se competerent. Et ideo non oportuit quod omnes assumeret, sed solum illos qui sufficiebant ad satisfaciendum pro peccato totius humanae naturae.

IIIª q. 14 a. 4 ad 3

Ad tertium dicendum quod mors in omnes homines devenit ex peccato primi parentis, non autem quidam alii defectus, licet sint morte minores. Unde non est similis ratio.

Traduction Masquer
Summe der Theologie

Vierter Artikel. Nicht ziemte es sich, daß Christus alle körperlichen Mängel an sich nehnre.

a) Dies hätte sein müssen. Denn: I. Damascenus (3. de orth. fide 6.) sagt: „Was nicht geeignet ist,
angenommen zu werden, das ist unheilbar.“ Christus aber wollte alle
unsere Mängel heilen. II. Damit Christus für uns genugthue, mußte Er nach Art. l. in
der Seele alle Vollendung haben, und im Körper Mängel. Also mußte
Er im Körper alle Mängel haben. III. Der Tod steht an der Spitze aller Mängel. Diesen aber hat
Christus angenommen. Also mußte Er um so mehr alle anderen Mängel
annehmen. Auf der anderen Seite sind manche Schwächen und Krankheiten einander entgegengesetzt, weil von entgegengesetzten Principien versrsacht. Einander Entgegengesetztes aber kann nicht zugleich im selben Subjekte sich finden. Also konnte Christus nicht alle Mängel und Schwachheiten des Körpers an sich nehmen.

b) Ich antworte; Christus nahm behufs der Genugthuung für die
Menschen die menschlichen Schwächen an, weshalb in seiner Seele erfordert
war die Vollendung im Wissen und in der Gnade. Jene Mängel also
mußte der Herr „annehmen“, welche folgen aus der allgemeinen Sündhaftigkeit der Natur und nicht widerstreiten der Vollendung im Wissen und
in der Gnade. Demnach durfte Er nicht alle Schwachheiten der menschlichen Natur annehmen. Unkenntnis, Hinneigung zum Bösen, Schwierigkeit
im Guten z. B. widerstreiten der Vollendung in der Seele. Andere Schwachheiten wieder folgen nicht aus der allgemeinen Sündhaftigkeit der Natur,
sondern werden in einzelnen Menschen von besonderen Ursachen aus verursacht, wie der Aussatz, die Krämpfe etc. Solche Mängel werden verursacht
bisweilen von ungeregeltem Leben, also durch die Schuld des Menschen;
bisweilen durch einen Mangel in der zeugenden, formenden Kraft. Beides
kann aber Christo nicht zukommen; denn Er ist der Sünde unzugänglich
und sein Körper ward gebildet von der Kraft des heiligen Geistes. Tod,
Hunger, Durst etc. sind gemeinsame Mängel, die aus der Sünde stammen; und diese hat alle insgesamt Christus angenommen. Deshalb sagt
Damascenus (1. de orth. fide 14,): „Die natürlichen (welche der ganzen
menschlichen Natur entsprechen) und die nicht vermindernden (nämlich
die Vollendung im Wissen und in der Gnade) Leiden hat der Herr angenommen.“

c) I. Alle besonderen körperlichen Übel werden verursacht von der allgemeinen Vergänglichkeit und Leidensfähigkeit unseres Körpers, wozu dann einzelne besondere Ursachen hinzutreten. Da also Christus die Vergänglichkeit und Leidensfähigkeit des Körpers geheilt hat; so heilte Er damit, d. h. mit dieser allgemeinen Grundlage, alle Mängel insgesamt. II. Die Fülle alles Wissens und aller Gnade ward Christo an sich geschuldet auf Grund seiner Einheit mit der Person des „Wortes“; und deshalb hat Er schlechthin alle Vollendung der Weisheit und Gnade in Sichaufgenommen. Die Mängel aber hat Christus nur angenommen, damit Er für uns genugthue; nicht weil sie an und für sich Ihm gebührten. Er hat also nicht alle insgesamt genommen, sondern soviel genügte für die Genugthuung für unsere Sünden. III. Der Tod kam in alle Menschen auf Grund der ersten Sünde. Das ist mit den einzelnen besonderen Mängeln nicht der Fall.

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