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Werke Thomas von Aquin (1225-1274) Summa Theologiae

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Summa theologiae

Articulus 5

IIIª q. 22 a. 5 arg. 1

Ad quintum sic proceditur. Videtur quod sacerdotium Christi non permaneat in aeternum. Quia, ut dictum est, illi soli effectu sacerdotii indigent qui habent infirmitatem peccati quae per sacerdotis sacrificium expiari potest. Sed hoc non erit in aeternum. Quia in sanctis nulla erit infirmitas, secundum illud Isaiae LX, populus tuus omnes iusti, peccatorum autem infirmitas inexpiabilis erit, quia in Inferno nulla est redemptio. Ergo sacerdotium Christi non est in aeternum.

IIIª q. 22 a. 5 arg. 2

Praeterea, sacerdotium Christi maxime manifestatum est in eius passione et morte, quando per proprium sanguinem introivit in sancta, ut dicitur Heb. IX. Sed passio et mors Christi non erit in aeternum, ut dicitur Rom. VI, Christus resurgens a mortuis iam non moritur. Ergo sacerdotium Christi non est in aeternum.

IIIª q. 22 a. 5 arg. 3

Praeterea, Christus est sacerdos non secundum quod Deus, sed secundum quod homo. Sed Christus quandoque non fuit homo scilicet in triduo mortis. Ergo sacerdotium Christi non est in aeternum.

IIIª q. 22 a. 5 s. c.

Sed contra est quod dicitur in Psalmo, tu es sacerdos in aeternum.

IIIª q. 22 a. 5 co.

Respondeo dicendum quod in officio sacerdotis duo possunt considerari, primo quidem ipsa oblatio sacrificii; secundo, ipsa sacrificii consummatio, quae quidem consistit in hoc quod illi pro quibus sacrificium offertur finem sacrificii consequuntur. Finis autem sacrificii quod Christus obtulit, non fuerunt bona temporalia, sed aeterna, quae per eius mortem adipiscimur, unde dicitur, Heb. IX, quod Christus est assistens pontifex futurorum bonorum, ratione cuius Christi sacerdotium dicitur esse aeternum. Et haec quidem consummatio sacrificii Christi praefigurabatur in hoc ipso quod pontifex legalis semel in anno cum sanguine hirci et vituli intrabat in sancta sanctorum, ut dicitur Levit. XVI, cum tamen hircum et vitulum non immolaret in sancta sanctorum, sed extra. Similiter Christus in sancta sanctorum idest in ipsum caelum intravit et nobis viam paravit intrandi per virtutem sanguinis sui, quem pro nobis in terra effudit.

IIIª q. 22 a. 5 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod sancti qui erunt in patria, non indigebunt ulterius expiari per sacerdotium Christi, sed, expiati iam, indigebunt consummari per ipsum Christum, a quo gloria eorum dependet, ut dicitur, Apoc. XXI, quod claritas Dei illuminat illam, scilicet civitatem sanctorum, et lucerna eius est agnus.

IIIª q. 22 a. 5 ad 2

Ad secundum dicendum quod, licet passio et mors Christi de cetero non sit iteranda, tamen virtus illius hostiae permanet in aeternum, quia ut dicitur Heb. X, una oblatione consummavit in aeternum sanctificatos.

IIIª q. 22 a. 5 ad 3

Per quod etiam patet responsio ad tertium. Unitas autem huius oblationis figurabatur in lege per hoc quod semel in anno legalis pontifex cum solemni oblatione sanguinis intrabat in sancta, ut dicitur Levit. XVI. Sed deficiebat figura a veritate in hoc, quod illa hostia non habebat sempiternam virtutem, et ideo annuatim illae hostiae reiterabantur.

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Summe der Theologie

Fünfter Artikel. Das Priestertum Christi ist ein ewiges.

a) Dasselbe dauert nicht in Ewigkeit. Denn: I. Jene nur bedürfen der Wirkung des Priestertums, welche die
Schwäche der Sünde an sich tragen; damit sie gesühnt werde durch das
Opfer des Priesters. Nicht in Ewigkeit aber wird das Bedürfnis einer
solchen Sühne bestehen; denn im Himmel wird keine Schwäche sein, nach
Isai. 60.: „Dein Volk alle gerechte;“ — und in der Hölle ist die Sünde
nicht mehr zu sühnen. Also bleibt das Priestertum nicht in Ewigkeit. II. Das Priestertum Christi ist am meisten offenbar in seinem Leiden
und Sterben, als Er „durch sein eigenes Blut in das Heilige eintrat“
(Hebr. 9.). Das Leiden und Sterben des Herrn aber ist nicht in Ewigkeit, nach Röm. 6.: „Christus, der von den toten aufsteht, stirbt nicht
mehr.“ Also. III. Nicht als Gott ist Christus Priester, sondern als Mensch. Während
der Zeit daß Er im Grabe lag, war aber Christus nicht Mensch. Also ist
sein Priestertum nicht ewig. Auf der anderen Seite heißt es Ps. 109.: „Du bist Priester in Ewigkeit.“

b) Ich antworte, im Priesteramte sei zu beachten 1. das Darbringen selber der Opfergabe; 2. die Vollendung des Opfers, insoweit jene, für die es dargebracht wird, den Zweck desselben erreichen. Nun bildeten den Zweck des Opfers Christi nicht zeitliche Güter, sondern ewige erlangen wir durch seinen Tod; so daß Paulus Christum nennt (Hebr. 9.): „den Hohenpriester der zukünftigen Güter.“ Und auf Grund dessen wird das Priestertum Christi das ewige genannt. Diese Vollendung nun ward in der Figur dargestellt dadurch, daß der Hohepriester unter dem Gesetze ein einziges Mal im Jahre mit dem Blute eines Kalbes und eines Bockes in das Allerheiligste eintrat, nachdem diese Opfertiere außen geschlachtet und geopfert worden waren. So trat Christus in den Himmel ein und bereitete uns den Weg dahin durch das Ausgießen seines Blutes auf Erden.

c) I. Die heiligen im Himmel bedürfen nicht mehr der Sühne durch Vermittlung des Priestertums Christi; aber sie bedürfen es, vollendet zu werden durch Jesum Christum, von dem ihre Herrlichkeit abhängt. Deshalb heißt es Apok. 21.: „Die Helle Gottes wird sie (die heiligen) erleuchten und seine Leuchte ist das Lamm.“ II. Das Leiden und Sterben Christi wiederholt sich nicht mehr; aber
die Kraft des einmal dargebrachten Opfers bleibt in Ewigkeit: „In einer
einzigen Darbringung hat Er bis in Ewigkeit vollendet die geheiligten,“
heißt es Hebr. 10. III. Damit beantwortet. Diese Einheit nun des Opfers Christi ward figürlich im Alten Bunde dargestellt, daß der Hohepriester einmal eintrat in das Allerheiligste. Aber die Figur erreichte nicht die Wahrheit; denn es fehlte da die bis in Ewigkeit wirkende Kraft, und deshalb bestand die jährliche Wiederholung.

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