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Works Thomas Aquinas (1225-1274)

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Summa theologiae

Articulus 1

IIIª q. 36 a. 1 arg. 1

Ad primum sic proceditur. Videtur quod Christi nativitas debuerit omnibus esse manifesta. Impletio enim debet promissioni respondere. Sed de promissione adventus Christi dicitur in Psalmo, Deus manifeste veniet. Venit autem per carnis nativitatem. Ergo videtur quod eius nativitas debuit esse toti mundo manifesta.

IIIª q. 36 a. 1 arg. 2

Praeterea, I ad Tim. I dicitur, Christus in hunc mundum venit peccatores salvos facere. Sed hoc non fit nisi inquantum eis gratia Christi manifestatur, secundum illud Tit. II, apparuit gratia salvatoris nostri Dei omnibus hominibus, erudiens nos ut, abnegantes impietatem et saecularia desideria, sobrie et pie et iuste vivamus in hoc saeculo. Ergo videtur quod Christi nativitas debuerit esse omnibus manifesta.

IIIª q. 36 a. 1 arg. 3

Praeterea, Deus super omnia pronior est ad miserendum, secundum illud Psalmi, miserationes eius super omnia opera eius. Sed in secundo adventu, quo iustitias iudicabit, veniet omnibus manifestus, secundum illud Matth. XXIV, sicut fulgur exit ab oriente et paret usque in occidentem, ita erit adventus filii hominis. Ergo multo magis primus, quo natus est in mundo secundum carnem, debuit omnibus esse manifestus.

IIIª q. 36 a. 1 s. c.

Sed contra est quod dicitur Isaiae XLV, tu es Deus absconditus, sanctus Israel, salvator. Et Isaiae LIII, quasi absconditus est vultus eius et despectus.

IIIª q. 36 a. 1 co.

Respondeo dicendum quod nativitas Christi non debuit omnibus communiter esse manifesta. Primo quidem, quia per hoc impedita fuisset humana redemptio, quae per crucem eius peracta est, quia, ut dicitur I ad Cor. II, si cognovissent, nunquam dominum gloriae crucifixissent. Secundo, quia hoc diminuisset meritum fidei, per quam venerat homines iustificare, secundum illud Rom. III, iustitia Dei per fidem Iesu Christi. Si enim manifestis indiciis, Christo nascente, eius nativitas omnibus appareret, iam tolleretur ratio fidei, quae est argumentum non apparentium, ut dicitur Heb. XI. Tertio, quia per hoc venisset in dubium veritas humanitatis ipsius. Unde Augustinus dicit, in epistola ad Volusianum, si nullas ex parvulo in iuventutem mutaret aetates, nullos cibos, nullos caperet somnos, nonne opinionem confirmaret erroris, nec hominem verum ullo modo suscepisse crederetur, et, dum omnia mirabiliter facit, auferret quod misericorditer fecit?

IIIª q. 36 a. 1 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod auctoritas illa intelligitur de adventu Christi ad iudicium, secundum quod Glossa ibidem exponit.

IIIª q. 36 a. 1 ad 2

Ad secundum dicendum quod de gratia Dei salvatoris erudiendi erant omnes homines ad salutem, non in principio nativitatis eius, sed postea, tempore procedente, postquam operatus esset salutem in medio terrae. Unde, post passionem et resurrectionem suam, dixit discipulis, Matth. ult., euntes, docete omnes gentes.

IIIª q. 36 a. 1 ad 3

Ad tertium dicendum quod ad iudicium requiritur quod auctoritas iudicis cognoscatur, et propter hoc oportet quod adventus Christi ad iudicium sit manifestus. Sed primus adventus fuit ad omnium salutem, quae est per fidem, quae quidem est de non apparentibus. Et ideo adventus Christi primus debuit esse occultus.

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Summe der Theologie

Erster Artikel. Die Geburt Christi mußte nicht allen bekannt sein.

a) Das Gegenteil wird bewiesen: I. Ps. 49. heißt es: „In offenbarer Weise wird Gott kommen.“
Also mußte der ganzen Welt seine Geburt bekannt sein. II. 1. Tim. 1. wird gesagt: „Christus kam in diese Welt, um die
Sünder selig zu machen.“ Das geschieht aber nur dadurch, daß ihnen die
Gnade Christi offenbar wird, nach Tit. 2.: „Es erschien offenbar die Gnade
Gottes und unseres Heilandes allen Menschen, und erzog uns, daß wir
verzichten auf die Gottlosigkeit und weltliche Begierden und fromm, gerecht und nüchtern leben in dieser Zeit.“ Also allen offenbar mußte die Geburt Christi sein. III. Gott ist über alle Begriffe geneigter zur Barmherzigkeit wie zur Gerechtigkeit, nach Ps. 146.: „Über alle seine Werke sind seine Erbarmungen.“ Nun wird Er in der zweiten Ankunft, wo „Er die Gerechtigkeiten selber richten wird“, offen vor allen kommen, nach Matth. 24.: „Wie der Blitz ausgeht vom Osten und erglänzt bis zum Westen, so wird sein die Ankunft des Menschensohnes.“ Also mußte um so mehr die erste Ankunft allen offenbar sein. Auf der anderen Seite heißt es Isai. 45.: „Wahrhaft Du bist der verborgene Gott, der Heilige Israels, sein Retter,“ und Isai. 53.: „Wie verborgen ist sein Antlitz und verachtet.“

b) Ich antworte; die Geburt Christi durfte aus folgenden Gründen nicht allen offenbar sein. Denn 1. wäre dadurch die Erlösung der Menschen gehindert worden, die am Kreuze vollzogen ward, nach 1. Kor. 2.: „Wenn sie erkannt hätten, sie würden nie den Herrn der Herrlichkeit gekreuzigt haben.“ Dies hätte 2. vermindert das Verdienst des Glaubens, durch welchen Christus die Menschen erlösen wollte, nach Röm. 3.: „Die Gerechtigkeit Gottes durch den Glauben Jesu Christi;“ denn der Glaube ist der „Beweis oder Inhalt dessen, was nicht erscheint“ (Hebr. 11.). Dadurch wäre 3. in Zweifel gekommen die Wahrhaftigkeit der menschlichen Natur in Christo. Deshalb sagt Augustin (ep. 136. ad Volusianum): „Wenn in dem kleinen Knaben kein Übergang gewesen wäre zum Mannesalter; wenn Er keine Speisen, keinen Schlaf genommen hätte; — würde Er dadurch nicht selber Anlaß gegeben haben zum Irrtum jener, die da meinen. Er hätte nicht einen wahren Menschen angenommen; und während Er Alles in wunderbarer Weise gemacht haben würde, hätte Er fortgenommen, was Er in Barmherzigkeit gemacht hat!“

c) I. Diese Stelle gilt von der zweiten Ankunft. II. Nicht gleich im Beginne, sondern nach und nach waren die Menschen zu unterrichten über den Glauben, „nachdem der Herr das Heil gewirkt hatte in der Mitte der Erde“ (Ps. 73.). Nach seiner Auferstehung
sagte Er deshalb zu den Aposteln: „Geht und lehret alle Völker.“ III. Zum Richten wird erfordert, daß die Autorität des Richters offen
anerkannt werde und somit muß die zweite Ankunft Christi als des Richters
eine allen offenbare sein. Die erste Ankunft aber war zu aller Heile, das auf
dem Glauben beruht; und dieser hat zum Gegenstande das Nichterscheinens.
Und deshalb war die erste Ankunft Christi eine verborgene.

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