Edition
Hide
Summa theologiae
Articulus 4
IIIª q. 38 a. 4 arg. 1
Ad quartum sic proceditur. Videtur quod Baptismo Ioannis solus Christus debebat baptizari. Quia, sicut dictum est, ad hoc Ioannes baptizavit ut Christus baptizaretur, sicut Augustinus dicit, super Ioan. Sed quod est proprium Christo, non debet aliis convenire. Ergo nulli alii debuerunt illo Baptismo baptizari.
IIIª q. 38 a. 4 arg. 2
Praeterea, quicumque baptizatur, aut accipit aliquid a Baptismo, aut Baptismo aliquid confert. Sed a Baptismo Ioannis nullus aliquid accipere poterat, quia in eo gratia non conferebatur, ut dictum est nec aliquis Baptismo aliquid conferre poterat nisi Christus, qui tactu mundissimae suae carnis aquas sanctificavit. Ergo videtur quod solus Christus Baptismo Ioannis debuerit baptizari.
IIIª q. 38 a. 4 arg. 3
Praeterea, si alii illo Baptismo baptizabantur, hoc non erat nisi ut praepararentur ad Baptismum Christi, et sic conveniens videbatur quod, sicut Baptismus Christi omnibus confertur, et magnis et parvis, et gentilibus et Iudaeis, ita etiam et Baptismus Ioannis conferretur. Sed non legitur quod ab eo pueri baptizarentur, nec etiam gentiles, dicitur enim Marci I, quod egrediebantur ad eum Ierosolymitae universi, et baptizabantur ab illo. Ergo videtur quod solus Christus a Ioanne debuit baptizari.
IIIª q. 38 a. 4 s. c.
Sed contra est quod dicitur Luc. III, factum est, cum baptizaretur omnis populus, et Iesu baptizato et orante, aperti sunt caeli.
IIIª q. 38 a. 4 co.
Respondeo dicendum quod duplici de causa oportuit alios a Christo baptizari Baptismo Ioannis. Primo quidem, ut Augustinus dicit, super Ioan., quia, si solus Christus Baptismo Ioannis baptizatus esset, non defuissent qui dicerent Baptismum Ioannis, quo Christus est baptizatus, digniorem esse Baptismo Christi, quo alii baptizantur. Secundo, quia oportebat per Baptismum Ioannis alios ad Baptismum Christi praeparari, sicut dictum est.
IIIª q. 38 a. 4 ad 1
Ad primum ergo dicendum quod non propter hoc solum fuit Ioannis Baptismus institutus ut Christus baptizaretur, sed etiam propter alias causas, ut dictum est. Et tamen, si ad hoc solum esset institutus ut Christus eo baptizaretur, oportebat praedictum inconveniens vitari, aliis hoc Baptismo baptizatis.
IIIª q. 38 a. 4 ad 2
Ad secundum dicendum quod alii qui ad Baptismum Ioannis accedebant, non poterant quidem Baptismo aliquid conferre, nec tamen a Baptismo gratiam accipiebant, sed solum poenitentiae signum.
IIIª q. 38 a. 4 ad 3
Ad tertium dicendum quod ille Baptismus erat poenitentiae, quae pueris non convenit, ideo pueri illo Baptismo non baptizabantur. Conferre autem gentibus viam salutis soli Christo reservabatur, qui est expectatio gentium, ut dicitur Gen. penult. Sed et ipse Christus apostolis inhibuit gentibus Evangelium praedicare, ante passionem et resurrectionem. Unde multo minus conveniebat per Ioannem gentiles ad Baptismum admitti.
Translation
Hide
Summe der Theologie
Vierter Artikel. Nicht Christus allein durfte durch die Taufe des heiligen Johannes getauft werden.
a) Andere Menschen hätten durch Johannes nicht getauft werden sollen. Denn: I. Nach Augustin (tract. 13. in Joan.) taufte Johannes, damit Christus getauft werde. Also mußte kein anderer getauft werden. II. Wer getauft wird, empfängt etwas oder er trägt zur Taufe etwas bei. Von der Taufe des heiligen Johannes aber empfing niemand etwas; denn sie verlieh keine Gnade. Nur der Herr aber, der „durch die Berührung mit seinem reinsten Fleische heiligte die Wasser des Jordans“, trug etwas bei. Also nur der Herr durfte sie empfangen. III. Wurden andere von Johannes getauft, so geschah dies, um zur Taufe Christi vorzubereiten. Dann aber hätte die Taufe des heiligen Johannes allen gespendet werden sollen: Heiden und Juden, Großen und Kindern; wovon nichts gelesen wird (Mark. 1, 5.). Also nur Christus durfte von Johannes getauft werden. Auf der anderen Seite heißt es Luk. 3.: „Es geschah, als alles Volk getauft wurde, daß, da Jesu getauft ward und betete, der Himmel sich öffnete.“ Ich antworte, aus zwei Gründen mußten noch andere von Johannes getauft werden. Denn 1. hätte nach Augustin (sup. Joan. tract. 5.) es deren gegeben, die wenn nur Jesus getauft worden wäre, gemeint hätten, die Taufe Johannes sei, weil sie Jesus empfangen, vorzüglicher wie die Taufe, die den anderen gespendet wird; — und 2. mußten andere für die Taufe Christi vorbereitet werden.
c) I. Auch auf andere Gründe stützte sich die Taufe des heiligen Johannes (s. oben). II. Gnade zwar erhielten da die getauften nicht, aber ein Zeichen der Buße. III. Jene Taufe war eine Taufe der Buße, also kam sie den Kindern nicht zu. Den Heiden das Heil bringen kam nur Christo zu, „der da ist die Erwartung der Heidenvölker“ (Gen. penult.). Den Aposteln selbst hat jedoch Christus verboten, daß sie vor seinem Leiden und Auferstehen den Heiden predigten. Also um so weniger durften die Heiden zur Taufe des heiligen Johannes zugelassen werden.