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Summa theologiae
Articulus 1
IIIª q. 43 a. 1 arg. 1
Ad primum sic proceditur. Videtur quod Christus miracula facere non debuit. Factum enim Christi verbo ipsius debuit concordare. Sed ipse dixit, Matth. XVI, generatio mala et adultera signum quaerit, et signum non dabitur ei, nisi signum Ionae prophetae. Ergo non debuit miracula facere.
IIIª q. 43 a. 1 arg. 2
Praeterea, sicut Christus in secundo adventu venturus est in virtute magna et maiestate, ut dicitur Matth. XXIV; ita in primo adventu venit in infirmitate, secundum illud Isaiae LIII, virum dolorum et scientem infirmitatem. Sed operatio miraculorum magis pertinet ad virtutem quam ad infirmitatem. Ergo non fuit conveniens ut in primo adventu miracula faceret.
IIIª q. 43 a. 1 arg. 3
Praeterea, Christus venit ad hoc ut per fidem homines salvaret, secundum illud Heb. XII, aspicientes in auctorem fidei et consummatorem, Iesum. Sed miracula diminuunt meritum fidei, unde dominus dicit, Ioan. IV, nisi signa et prodigia videritis, non creditis. Ergo videtur quod Christus non debuerit miracula facere.
IIIª q. 43 a. 1 s. c.
Sed contra est quod ex persona adversariorum dicitur, Ioan. XI, quid facimus, quia hic homo multa signa facit?
IIIª q. 43 a. 1 co.
Respondeo dicendum quod divinitus conceditur homini miracula facere, propter duo. Primo quidem, et principaliter, ad confirmandam veritatem quam aliquis docet. Quia enim ea quae sunt fidei humanam rationem excedunt, non possunt per rationes humanas probari, sed oportet quod probentur per argumentum divinae virtutis, ut, dum aliquis facit opera quae solus Deus facere potest, credantur ea quae dicuntur esse a Deo; sicut, cum aliquis defert litteras anulo regis signatas, creditur ex voluntate regis processisse quod in illis continetur. Secundo, ad ostendendum praesentiam Dei in homine per gratiam spiritus sancti, ut dum scilicet homo facit opera Dei, credatur Deus habitare in eo per gratiam. Unde dicitur, Galat. III, qui tribuit vobis spiritum, et operatur virtutes in vobis. Utrumque autem circa Christum erat hominibus manifestandum, scilicet quod Deus esset in eo per gratiam, non adoptionis, sed unionis; et quod eius supernaturalis doctrina esset a Deo. Et ideo convenientissimum fuit ut miracula faceret. Unde ipse dicit, Ioan. X, si mihi non vultis credere, operibus credite. Et Ioan. V, opera quae dedit mihi pater ut faciam, ipsa sunt quae testimonium perhibent de me.
IIIª q. 43 a. 1 ad 1
Ad primum ergo dicendum quod hoc quod dicit, signum non dabitur ei nisi signum Ionae, sic intelligendum est, ut Chrysostomus dicit, quod tunc non acceperunt tale signum quale petebant, scilicet de caelo, non quod nullum signum eis dederit. Vel, quia signa faciebat, non propter eos, quos sciebat lapideos esse, sed ut alios emundaret. Et ideo non eis, sed aliis illa signa dabantur.
IIIª q. 43 a. 1 ad 2
Ad secundum dicendum quod, licet Christus venerit in infirmitate carnis, quod manifestatur per passiones, venit tamen in virtute Dei. Quod erat manifestandum per miracula.
IIIª q. 43 a. 1 ad 3
Ad tertium dicendum quod miracula intantum diminuunt meritum fidei, inquantum per hoc ostenditur duritia eorum qui nolunt credere ea quae Scripturis divinis probantur, nisi per miracula. Et tamen melius est eis ut vel per miracula convertantur ad fidem quam quod omnino in infidelitate permaneant. Dicitur enim I Cor. XIV, quod signa data sunt infidelibus, ut scilicet convertantur ad fidem.
Übersetzung
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Summe der Theologie
Erster Artikel. Christo war es zukömmlich, Wunder zu wirken.
a) Christus hätte keine Wunder wirken sollen. Denn: I. Die That mußte Christi Wort entsprechen. Matth. 12. aber sagt Er: „Das böse und ehebrecherische Geschlecht fragt nach einem Wunder; und fürwahr ein anderes Wunder wird ihm nicht gegeben werden wie das Wunder des Jonas.“ Also hätte der Herr keine Wunder wirken sollen. II. In der zweiten Ankunft soll Christus kommen „in großer Kraft und Herrlichkeit“ (Matth. 24.); in der ersten „als Mann der Schmerzen und der da weiß die Schwäche“. Also war da kein Wunder als Äußerung der inneren Kraft angebracht. III. Christus sollte die Menschen selig machen durch den Glauben, nach Hebr. 12, 2. Wunder aber mindern das Verdienst des Glaubens, nach Joh. 4.: „Wenn ihr nicht Zeichen und Wunder seht, so glaubet ihr nicht.“ Auf der anderen Seite heißt es Joh. 11.: „Was sollen wir thun, da dieser Mensch so viele Wunder macht?“
b) Ich antworte, die Wundergabe werde von Gott verliehen wegen zweierlei: 1. Zur Bekräftigung der Wahrheit dessen, was jemand lehrt. Denn da die Glaubenswahrheiten nicht durch Beweisgründe gestützt werden können, so müssen sie bekräftigt werden durch Zeichen der göttlichen Macht, so daß nämlich, wenn jemand wirkt das, was nur Gott wirken kann, man glaube, das, was er sagt, sei von Gott. So wird, wenn ein Bote Briefe bringt, die mit dem königlichen Siegel versehen sind, geglaubt, daß deren Inhalt den Willen des Königs anzeige. 2. Damit gezeigt werde, wie Gott gegenwärtig sei durch die Gnade des heiligen Geistes in jenem, der Wunder wirkt. Deshalb heißt es Gal. 3.: „Der da euch gegeben hat den heiligen Geist, Er wirkt die Wunderkräfte in euch.“ Da nun bei Christo zu offenbaren war, daß Gott in Ihm sei durch die Gnade und zwar durch die Gnade der Einigung, und daß seine Lehre von Gott herstamme; war es höchst zulässig, daß Er Wunder wirkte, nach Joh. 10.: „Wollt ihr mir nicht glauben, so glaubet meinen Werken;“ und Joh. 5.: „Die Werke, die der Vater mir gab, daß ich sie wirke, geben Zeugnis von mir.“
c) I. Dies ist nach Chrysostomus (hom. 44. in Matth.) so zu verstehen, daß ihnen jetzt, für jenen Augenblick, kein Wunder gegeben ward vom Himmel, wie sie forderten; nicht daß Er überhaupt leine Wunder wirken werde. Oder Er machte wegen ihrer keine Wunder; sondern wegen derer, die guten Willens waren, sich zu bekehren. II. Christus kam in der Schwäche des Fleisches, welche durch das Leiden sich offenbarte; und Er kam in der Kraft Gottes, welche durch Wunder kund wurde. III. Die Wunder vermindern insoweit das Verdienst des Glaubens, als dadurch die Herzenshärte jener dargethan wird, die nicht dem aus der heiligen Schrift Bewiesenen glauben wollen außer auf Wunder hin. Und doch ist es besser, daß sie durch Wunder zum Glauben kommen als daß sie in Unglauben verharren; denn 1. Kor. 14. heißt es: „Wunder geschehen wegen der ungläubigen,“ damit sie nämlich sich bekehren.