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Werke Thomas von Aquin (1225-1274) Summa Theologiae

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Summa theologiae

Articulus 1

IIIª q. 51 a. 1 arg. 1

Ad primum sic proceditur. Videtur quod non fuerit conveniens Christum sepeliri. De Christo enim dicitur in Psalmo, factus est sicut homo sine adiutorio, inter mortuos liber. Sed in sepulcro includuntur corpora mortuorum, quod videtur libertati esse contrarium. Ergo non videtur fuisse conveniens quod corpus Christi sepeliretur.

IIIª q. 51 a. 1 arg. 2

Praeterea, nihil circa Christum fieri debuit quod non esset salutiferum nobis. Sed in nullo videtur ad salutem hominum pertinere quod Christus fuit sepultus. Ergo non fuit conveniens Christum sepeliri.

IIIª q. 51 a. 1 arg. 3

Praeterea, inconveniens esse videtur quod Deus, qui est super caelos excelsos, in terra sepeliretur. Sed illud quod convenit corpori Christi mortuo, attribuitur Deo, ratione unionis. Ergo inconveniens videtur Christum fuisse sepultum.

IIIª q. 51 a. 1 s. c.

Sed contra est quod dominus dicit, Matth. XXVI, de muliere quae eum inunxit, opus bonum operata est in me, et postea subdit, mittens unguentum hoc in corpus meum, ad sepeliendum me fecit.

IIIª q. 51 a. 1 co.

Respondeo dicendum quod conveniens fuit Christum sepeliri. Primo quidem, ad comprobandum veritatem mortis, non enim aliquis in sepulcro ponitur, nisi quando iam de veritate mortis constat. Unde et Marci XV legitur quod Pilatus, antequam concederet Christum sepeliri, diligenti inquisitione cognovit eum mortuum esse. Secundo, quia per hoc quod Christus de sepulcro resurrexit, datur spes resurgendi per ipsum his qui sunt in sepulcro, secundum illud Ioan. V, omnes qui in monumentis sunt, audient vocem filii Dei, et qui audierint, vivent. Tertio, ad exemplum eorum qui per mortem Christi spiritualiter moriuntur peccatis, qui scilicet absconduntur a conturbatione hominum. Unde dicitur Coloss. III, mortui estis, et vita vestra abscondita est cum Christo in Deo. Unde et baptizati, qui per mortem Christi moriuntur peccatis, quasi consepeliuntur Christo per immersionem, secundum illud Rom. VI, consepulti sumus cum Christo per Baptismum in mortem.

IIIª q. 51 a. 1 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod Christus etiam sepultus ostendit se inter mortuos liberum fuisse, in hoc quod per inclusionem sepulcri non potuit impediri quin ab eo resurgendo exiverit.

IIIª q. 51 a. 1 ad 2

Ad secundum dicendum quod, sicut Christi mors efficienter operata est nostram salutem, ita etiam et eius sepultura. Unde Hieronymus dicit, super Marc., sepultura Christi resurgimus. Et Isaiae LIII, super illud, dabit impios pro sepultura, dicit Glossa, idest, gentes, quae sine pietate erant, Deo patrique dabit, quia mortuus et sepultus eos acquisivit.

IIIª q. 51 a. 1 ad 3

Ad tertium dicendum quod, sicut dicitur in quodam sermone Concilii Ephesini, nihil horum quae salvant homines, iniuriam Deo facit, quae ostendunt eum, non passibilem, sed clementem. Et in alio sermone eiusdem Concilii legitur, nihil putat iniuriam Deus quod est occasio salutis hominibus. Tu quidem non ita vilem Dei naturam arbitreris, tanquam quae aliquando subiecta possit esse iniuriis.

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Summe der Theologie

Erster Artikel. Es war zukömnrlich, daß Christus begraben wurde.

a) Dies wird bestritten. Denn: I. Ps. 87. heißt es: „Er ward wie ein Mensch ohne Beistand, unter
den toten frei.“ Im Grabe aber ist der Leib von allen Seiten eingeschlossen,
was das Gegenteil von Freiheit ist. II. Das Begraben Christi kann in nichts zu unserem Heile beigetragen haben. Also war es unzulässig. III. Unzulässig erscheint es, daß der über alle Himmel erhabene Gott
in der Erde begraben werde. Was aber dem toten Leibe Christi zukommt,
wird auf Grund der persönlichen Einheit Gott zugeschrieben. Auf der anderen Seite sagt der Herr (Matth. 26.): „Ein gutes Werk hat sie an mir gethan … Denn da sie mit dieser Salbe meinen Körper salbte, hat sie mich zum Begräbnisse vorbereitet.“

b) Ich antworte, zukömmlich sei es gewesen, daß Christus begraben wurde: 1. Um die Wahrhaftigkeit des Todes zu beweisen; weshalb Mark. 15. gelesen wird, daß Pilatus, ehe er das Begraben gestattete, durch genaues Nachforschen sich überzeugt hatte, er sei wirklich tot; — 2. um in uns die Hoffnung der Auferstehung zu beleben, trotzdem wir in das Grab steigen müssen, nach Joh. 5.: „Alle, die in den Gräbern sind, werden hören die Stimme des Sohnes Gottes und die sie hören, werden leben;“ — 3. um denen ein Beispiel zu geben, die kraft des Todes Christi geistigerweise den Sünden absterben, die da nämlich „verborgen sind vor den Wirrnissen der Menschen“ (Ps. 30), nach Koloss. 3.: „Tot seid ihr und euer Leben ist verborgen mit Christo in Gott.“ Deshalb werden auch die getauft werden untergetaucht in das Wasser, gleichsam begraben in den Tod Christi, nach Röm. 6.: „Begraben sind wir mit Christo durch die Taufe in den Tod.“

c) I. Christus war „frei unter den toten“, weil die Fesseln des Grabes seine Auferstehung nicht hinderten. II. Wie der Tod, so hat auch das Begrabensein Christi wirksam beigetragen zu unserem Heile. Deshalb sagt Hieronymus zu Isai. 52. (dabit impiios pro sepultura): „Die Heidenvölker, die gottlos waren, wird Er
Gott dem Vater geben; weil Er tot und begraben sie Sich erworben hat;“
und im Kommentar zu Matth.: „Wir stehen auf kraft des Begrabenseins
Christi.“ III. In einer Rede auf dem Konzil zu Ephesus (part. 3. c. 9.) heißt
es: „Nichts von dem, was für den Menschen heilsam ist, beleidigt Gott
oder thut Ihm unrecht; denn es zeigt nicht, daß Gott leidensfähig, wohl
aber daß Er barmherzig ist.“

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