Edition
Masquer
Summa theologiae
Articulus 4
IIIª q. 53 a. 4 arg. 1
Ad quartum sic proceditur. Videtur quod Christus non fuerit causa suae resurrectionis. Quicumque enim suscitatur ab alio, non est suae resurrectionis causa. Sed Christus est suscitatus ab alio, secundum illud Act. II, quem Deus suscitavit, solutis doloribus Inferni; et Rom. VIII, qui suscitavit Iesum Christum a mortuis, vivificabit et mortalia corpora nostra, et cetera. Ergo Christus non est causa suae resurrectionis.
IIIª q. 53 a. 4 arg. 2
Praeterea, nullus dicitur mereri, vel ab alio petit, aliquid cuius ipse est causa. Sed Christus sua passione meruit resurrectionem, sicut Augustinus dicit, super Ioan., quod humilitas passionis meritum est gloriae resurrectionis. Ipse etiam petit a patre se resuscitari, secundum illud Psalmi, tu autem, domine, miserere mei et resuscita me. Ergo Christus non fuit causa suae resurrectionis.
IIIª q. 53 a. 4 arg. 3
Praeterea, sicut Damascenus probat, in IV libro, resurrectio non est animae, sed corporis, quod per mortem cadit. Corpus autem non potuit sibi animam unire, quae est eo nobilior. Ergo id quod resurrexit in Christo, non potuit esse causa suae resurrectionis.
IIIª q. 53 a. 4 s. c.
Sed contra est quod dominus dicit, Ioan. X, nemo tollit animam meam a me, sed ego pono eam et iterum sumo eam. Sed nihil est aliud resurgere quam iterato animam sumere. Ergo videtur quod Christus propria virtute resurrexit.
IIIª q. 53 a. 4 co.
Respondeo dicendum quod, sicut supra dictum est, per mortem non fuit separata divinitas nec ab anima Christi, nec ab eius carne. Potest igitur tam anima Christi mortui, quam eius caro, considerari dupliciter, uno modo, ratione divinitatis; alio modo, ratione ipsius naturae creatae. Secundum igitur unitae divinitatis virtutem, et corpus resumpsit animam, quam deposuerat; et anima resumpsit corpus, quod dimiserat. Et hoc est quod de Christo dicitur II Cor. ult., quod, etsi crucifixus est ex infirmitate nostra, sed vivit ex virtute Dei. Si autem consideremus corpus et animam Christi mortui secundum virtutem naturae creatae, sic non potuerunt sibi invicem reuniri, sed oportuit Christum resuscitari a Deo.
IIIª q. 53 a. 4 ad 1
Ad primum ergo dicendum quod eadem est divina virtus et operatio patris et filii. Unde haec duo sese consequuntur, quod Christus sit suscitatus divina virtute patris, et sui ipsius.
IIIª q. 53 a. 4 ad 2
Ad secundum dicendum quod Christus orando petiit et meruit suam resurrectionem, inquantum homo, non autem inquantum Deus.
IIIª q. 53 a. 4 ad 3
Ad tertium dicendum quod corpus secundum naturam creatam non est potentius anima Christi, est tamen ea potentius secundum virtutem divinam. Quae etiam rursus, secundum divinitatem unitam, est potentior corpore secundum naturam creatam. Et ideo secundum virtutem divinam corpus et anima mutuo se resumpserunt, non autem secundum virtutem naturae creatae.
Traduction
Masquer
Summe der Theologie
Vierter Artikel. Christus war die Ursache seiner Auferstehung.
a) Dies scheint nicht. Denn: I. Act. 2. heißt es: „Den da Gott auferweckt hat“ und Röm. 8.: „Gott hat Christum auferweckt von den toten.“ Also ist Christus nicht von Sich selbst auferweckt worden. II. Keiner verdient das, was er selber in sich verursacht. Christus aber hat verdient seine Auferstehung: „Die Demut seines Leidens war das Verdienst für die Herrlichkeit der Auferstehung.“ Also hat Er Sich nicht selber auferweckt, zudem Er ja diese Herrlichkeit erfleht, nach Ps. 40.: „Du aber, Herr, erbarme Dich meiner und wecke mich auf.“ III. Damascenus beweist (4. de orth. fide ult.), daß die Auferweckung nicht der Seele zugehöre, sondern dem Körper, der durch den Tod zusammenfällt. Der Körper aber kann nicht von neuem sich mit der Seele verbinden, die an Würde höher steht wie er. Also in Christo selber findet sich nicht die Ursache der Auferstehung. Auf der anderen Seite sagt der Herr (Joh. 10.): „Ich habe die Gewalt, die Seele wieder an mich zu nehmen.“ Also ist aus eigener Kraft Christus auferstanden.
b) Ich antworte; im Leibe sowohl wie in der von diesem getrennten Seele Christi blieb die Gottheit. Die Seele also sowohl wie der Leib kann betrachtet werden mit Rücksicht auf die Gottheit und mit Rücksicht auf die eigene geschaffene Natur. Gemäß der damit in Person verbundenen Kraft der Gottheit somit nahm sowohl der Leib an die Seele, welche er abgelegt hatte, als auch die Seele nahm an den Leib, den sie verlassen; und so erstand Christus aus eigener Kraft. Und das besagt 2. Kor. ult.: „Er ist gekreuzigt worden auf Grund der Schwäche; Er lebt auf Grund der Kraft Gottes.“ Sehen wir an die Seele und den Leib Christi gemäß der eigenen geschaffenen Kraft, so konnte nicht für sich allein der Leib mit der Seele sich wieder vereinigen, sondern Christus mußte auferweckt werden von Gott.
c) I. Die göttliche Kraft und Thätigkeit ist die eine nämliche im Sohne wie im Vater und dem heiligen Geiste. Also das ist dasselbe zu sagen, Christus sei vom Vater auferweckt worden oder von seiner eigenen göttlichen Kraft. II. Christus als Mensch verdiente seine Auferstehung und betete darum. III. Der Körper gemäß der ihm eigenen geschaffenen Kraft ist nicht mächtiger wie die Seele Christi; er ist aber mächtiger gemäß der ihm innewohnenden göttlichen Kraft. Dasselbe gilt umgekehrt von der Seele und ihrer Beziehung zum Körper. Also nach der göttlichen Kraft haben sich Leib und Seele wieder vereinigt.