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Summa theologiae
Articulus 6
IIIª q. 79 a. 6 arg. 1
Ad sextum sic proceditur. Videtur quod per hoc sacramentum non praeservetur homo a peccatis futuris. Multi enim digne sumentes hoc sacramentum postea in peccatum cadent. Quod non accideret si hoc sacramentum praeservaret a peccatis futuris. Non ergo effectus huius sacramenti est a peccatis futuris praeservare.
IIIª q. 79 a. 6 arg. 2
Praeterea, Eucharistia est sacramentum caritatis, ut supra dictum est. Sed caritas non videtur praeservare a peccatis futuris, quia semel habita potest amitti per peccatum, ut in secunda parte habitum est. Ergo videtur quod nec hoc sacramentum praeservet hominem a peccato.
IIIª q. 79 a. 6 arg. 3
Praeterea, origo peccati in nobis est lex peccati, quae est in membris nostris, ut patet per apostolum, Rom. VII. Sed mitigatio fomitis, qui est lex peccati, non ponitur effectus huius sacramenti, sed magis Baptismi. Ergo praeservare a peccatis futuris non est effectus huius sacramenti.
IIIª q. 79 a. 6 s. c.
Sed contra est quod dominus dicit, Ioan. VI, hic est panis de caelo descendens, ut, si quis ex eo manducaverit, non moriatur. Quod quidem manifestum est non intelligi de morte corporali. Ergo intelligitur quod hoc sacramentum praeservet a morte spirituali, quae est per peccatum.
IIIª q. 79 a. 6 co.
Respondeo dicendum quod peccatum est quaedam mors spiritualis animae. Unde hoc modo praeservatur aliquis a peccato futuro, quo praeservatur corpus a morte futura. Quod quidem fit dupliciter. Uno modo, inquantum natura hominis interius roboratur contra interiora corruptiva, et sic praeservatur a morte per cibum et medicinam. Alio modo, per hoc quod munitur contra exteriores impugnationes, et sic praeservatur per arma, quibus munitur corpus. Utroque autem modo hoc sacramentum praeservat a peccato. Nam primo quidem, per hoc quod Christo coniungit per gratiam, roborat spiritualem vitam hominis, tanquam spiritualis cibus et spiritualis medicina, secundum illud Psalmi, panis cor hominis confirmat. Et Augustinus dicit, super Ioan., securus accede, panis est, non venenum. Alio modo, inquantum signum est passionis Christi, per quam victi sunt Daemones, repellit enim omnem Daemonum impugnationem. Unde Chrysostomus dicit, super Ioan., ut leones flammam spirantes, sic ab illa mensa discedimus, terribiles effecti Diabolo.
IIIª q. 79 a. 6 ad 1
Ad primum ergo dicendum quod effectus huius sacramenti recipitur in homine secundum hominis conditionem, sicut contingit de qualibet causa activa quod eius effectus recipitur in materia secundum modum materiae. Homo autem in statu viae est huius conditionis quod liberum arbitrium eius potest flecti in bonum et in malum. Unde, licet hoc sacramentum, quantum est de se habeat virtutem praeservativam a peccato, non tamen aufert homini possibilitatem peccandi.
IIIª q. 79 a. 6 ad 2
Ad secundum dicendum quod etiam caritas, quantum est de se, praeservat hominem a peccato, secundum illud Rom. XIII, dilectio proximi malum non operatur. Sed ex mutabilitate liberi arbitrii contingit quod aliquis post habitam caritatem peccat, sicut et post susceptionem huius sacramenti.
IIIª q. 79 a. 6 ad 3
Ad tertium dicendum quod, licet hoc sacramentum non directe ordinetur ad diminutionem fomitis, diminuit tamen fomitem ex quadam consequentia, inquantum auget caritatem, quia, sicut Augustinus dicit, in libro octogintatrium quaestionum, augmentum caritatis est diminutio cupiditatis. Directe autem confirmat cor hominis in bono. Per quod etiam praeservatur homo a peccato.
Traduction
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Summe der Theologie
Sechster Artikel. Dieses Sakrament behütet vor zukünftigen Sünden.
a) Dem steht Folgendes entgegen: I. Viele, die würdig kommunizieren, fallen nachher in Sünden. Also behütet davor nicht die Eucharistie. II. Die Eucharistie ist das Sakrament der heiligen Liebe. Diese aber kann verloren werden; und so behütet es nicht vor Sünden. III. Der Ursprung der Sünde ist „im Gesetze des Fleisches in unseren Gliedern“ (Röm. 7.). Der Fleischesstachel aber wird gemindert durch die Taufe, nicht durch die Eucharistie. Auf der anderen Seite heißt es Joh. 6.: „Das ist das Brot, welches vom Himmel herabsteigt, damit wer davon ißt nicht sterbe,“ was natürlich nur von der Todsünde gelten kann.
b) Ich antworte; der Körper werde vor dem zukünftigen Tode behütet:1. Durch innerliche Stärkung gegen verderblichen innerlichen Einfluß; und das geschieht durch Speise und Medizin; — 2. durch Schutz gegen verderblichen Einfluß von außen her, wie durch Waffen, Kleider u. dgl. Das Sakrament nun schützt ebenso die Seele vor deren Tode d. h. vor der Todsünde 1. Als Nahrung und Medizin, denn es verbindet mit Christo; so daß Augustin (26. in Joan.) sagt: „Tritt vertrauungsvoll hinzu; Speise ist es, nicht Gift;“ — 2. als Zeichen des Leidens Christi, durch das die Dämonen überwältigt worden sind; und so hilft es gegen die Anfechtungen der Teufel. Deshalb sagt Chrysostomus (hom. 45. in Joan.): „Wie feuer hauchende Löwen gehen wir fort von dieser Tafel; schrecklich geworden dem Teufel selbst.“
c) I. Die Wirkung dieses Sakramentes wird im Menschen aufgenommen gemäß dessen Seinsbeschaffenheit; so wirkt ja jede wirkende Ursache ein, wie die Beschaffenheit des empfangenden Vermögens es erfordert. Nun ist der Mensch während seines Erdenpilgerns so beschaffen, daß sein Wille zum Guten oder zum Bösen sich wenden kann. Also macht die Wirkung der Eucharistie es dem Menschen nicht unmöglich, zu sündigen. II. An sich betrachtet behütet die heilige Liebe ebenfalls vor Sünde; denn „die Liebe des Nächsten wirkt nichts Böses“ (Röm. 13.). Das freie Willensvermögen aber bleibt fähig für das Gute und für das Böse, so daß es die heilige Liebe verlieren kann und sündigen; dies bleibt also möglich, auch nach dem Empfange der Eucharistie. III. Die Eucharistie hat nicht als eigentliche Wirkung die Verminderung des Fleischesstachels, aber als eine Folge von dieser Wirkung; weil das Sakrament die heilige Liebe vermehrt und infolge dessen die Kraft und der Einfluß des Fleisches vermindert wird. „Die Vermehrung der Liebe ist die Verminderung der Begierde“ (Aug. 83. Q 36.).