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Œuvres Thomas d'Aquin (1225-1274)

Edition Masquer
Summa theologiae

Articulus 4

IIIª q. 89 a. 4 arg. 1

Ad quartum sic proceditur. Videtur quod opera virtutum in caritate facta mortificari non possunt. Quod enim non est, immutari non potest. Sed mortificatio est quaedam mutatio de vita in mortem. Cum ergo opera virtutum, postquam facta sunt, iam non sint, videtur quod ulterius mortificari non possunt.

IIIª q. 89 a. 4 arg. 2

Praeterea, per opera virtutis in caritate facta homo meretur vitam aeternam. Sed subtrahere mercedem merenti est iniustitia, quae non cadit in Deum. Ergo non potest esse quod opera virtutum in caritate facta per peccatum sequens mortificentur.

IIIª q. 89 a. 4 arg. 3

Praeterea, fortius non corrumpitur a debiliori. Sed opera caritatis sunt fortiora quibuslibet peccatis, quia, ut dicitur Proverb. X, universa delicta operit caritas. Ergo videtur quod opera in caritate facta per sequens mortale peccatum mortificari non possunt.

IIIª q. 89 a. 4 s. c.

Sed contra est quod dicitur Ezech. XVIII, si averterit se iustus a iustitia sua, omnes iustitiae eius quas fecerat, non recordabuntur.

IIIª q. 89 a. 4 co.

Respondeo dicendum quod res viva per mortem perdit operationem vitae, unde per quandam similitudinem dicuntur res mortificari quando impediuntur a proprio suo effectu vel operatione. Effectus autem operum virtuosorum quae in caritate fiunt, est perducere ad vitam aeternam. Quod quidem impeditur per peccatum mortale sequens, quod gratiam tollit. Et secundum hoc, opera in caritate facta dicuntur mortificari per sequens peccatum mortale.

IIIª q. 89 a. 4 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod, sicut opera peccatorum transeunt actu et manent reatu, ita opera in caritate facta, postquam transeunt actu, manent merito in Dei acceptatione. Et secundum hoc mortificantur, inquantum impeditur homo ne consequatur suam mercedem.

IIIª q. 89 a. 4 ad 2

Ad secundum dicendum quod sine iniustitia potest subtrahi merces merenti quando ipse reddiderit se indignum mercede per culpam sequentem. Nam et ea quae homo iam accepit, quandoque iuste propter culpam perdit.

IIIª q. 89 a. 4 ad 3

Ad tertium dicendum quod non est propter fortitudinem operum peccati quod mortificantur opera prius in caritate facta, sed est propter libertatem voluntatis, quae potest a bono in malum deflecti.

Traduction Masquer
Summe der Theologie

Vierter Artikel. Die in der Liebe gethaenen Werke der Tugenden können zu toten Werken werden.

a) Dies können sie nicht. Denn: I. Was nicht ist, kann nicht verändert werden. Totwerden aber ist ein Verändern vom Leben aus zum Tode. Da also die gethaenen Werke nicht mehr sind, können sie nicht zu toten werden. II. Durch solche Werke verdient der Mensch das ewige Leben. Mandarf aber dem, der etwas verdient hat, nicht dies vorenthalten; dies wäre ungerecht. Also werden die in der Liebe gethaenen Werke durch eine nachfolgende Sünde nicht zu toten Werken. III. Das Stärkere wird nicht besiegt vom Schwächeren. Die Werke der Liebe aber sind stärker wie alle beliebigen Sünden; denn „alle Sünden bedeckt die Liebe“ (Prov. 10.). Also kann die Sünde nicht ertöten die Werke der Liebe. Auf der anderen Seite heißt es Ezech. 18.: „Wenn der gerechte sich abwendet von seiner Gerechtigkeit; aller Gerechtigkeiten, die er gethan, werde ich nicht mehr gedenken.“

b) Ich antworte; ein lebendes Wesen verliere durch den Tod die Wirksamkeit des Lebens. In der Weise der Ähnlichkeit also sagt man, es werde etwas tot, wenn es gehindert wird, seine eigene Wirkung oder Thätigkeit zu entfalten. Nun ist die Wirkung der tugendhaften Werke, die in der Liebe geschehen, die, daß sie zum ewigen Leben führen; was durch die Todsünde gehindert wird, welche die Gnade entfernt. In diesem Sinne also sagt man, die in der Liebe gethaenen Werke werden zu toten durch die nachfolgende Todsünde.

c) I. Wie die sündigen Akte dem thatsächlichen Sein nach vorübergehen und der Verschuldung nach bleiben; so gehen die in der Liebe gethaenen Werke dem thatsächlichen Sein nach vorüber und bleiben gemäß dem Verdienste vor Gott. Danach also werden sie zu toten, insofern der Mensch gehindert wird, daß er nicht seinen Lohn erhalte. II. Ohne Ungerechtigkeit kann dem, der ihn verdient hat, der Lohn zurückbehalten werden, wenn er sich desselben unwürdig zeigt durch die nachfolgende Schuld. Denn auch das, was der Mensch bereits erhalten hat, verliert er bisweilen gerechterweise durch die nachfolgende Schuld. IV. Nicht wegen der den Sünden innewohnenden Kraft ist es, daß sie die Liebeswerke töten; dies kommt von der Freiheit des Willens, der vom Guten sich zum Bösen wenden kann.

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