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Œuvres Thomas d'Aquin (1225-1274)

Edition Masquer
Summa theologiae

Articulus 2

Iª q. 61 a. 2 arg. 1

Ad secundum sic proceditur. Videtur quod Angelus sit productus a Deo ab aeterno. Deus enim est causa Angeli per suum esse, non enim agit per aliquid additum suae essentiae. Sed esse eius est aeternum. Ergo ab aeterno Angelos produxit.

Iª q. 61 a. 2 arg. 2

Praeterea, omne quod quandoque est et quandoque non est, subiacet tempori. Sed Angelus est supra tempus, ut dicitur in libro de causis. Ergo Angelus non quandoque est, et quandoque non est, sed semper.

Iª q. 61 a. 2 arg. 3

Praeterea, Augustinus probat incorruptibilitatem animae per hoc, quod per intellectum est capax veritatis. Sed sicut veritas est incorruptibilis, ita est aeterna. Ergo natura intellectualis et animae et Angeli, non solum est incorruptibilis, sed etiam aeterna.

Iª q. 61 a. 2 s. c.

Sed contra est quod dicitur Prov. VIII, ex persona sapientiae genitae, dominus possedit me ab initio viarum suarum, antequam quidquam faceret a principio. Sed Angeli sunt facti a Deo, ut ostensum est. Ergo Angeli aliquando non fuerunt.

Iª q. 61 a. 2 co.

Respondeo dicendum quod solus Deus, pater et filius et spiritus sanctus, est ab aeterno. Hoc enim fides Catholica indubitanter tenet; et omne contrarium est sicut haereticum refutandum. Sic enim Deus creaturas produxit, quod eas ex nihilo fecit, idest postquam nihil fuerat.

Iª q. 61 a. 2 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod esse Dei est ipsum eius velle. Per hoc ergo quod Deus produxit Angelos et alias creaturas per suum esse, non excluditur quin eas produxerit per suam voluntatem. Voluntas autem Dei non de necessitate se habet ad productionem creaturarum, ut supra dictum est. Et ideo produxit et quae voluit, et quando voluit.

Iª q. 61 a. 2 ad 2

Ad secundum dicendum quod Angelus est supra tempus quod est numerus motus caeli, quia est supra omnem motum corporalis naturae. Non tamen est supra tempus quod est numerus successionis esse eius post non esse, et etiam quod est numerus successionis quae est in operationibus eius. Unde Augustinus dicit, VIII super Gen. ad Litt., quod Deus movet creaturam spiritualem per tempus.

Iª q. 61 a. 2 ad 3

Ad tertium dicendum quod Angeli et animae intellectivae, ex hoc ipso quod habent naturam per quam sunt capaces veritatis, sunt incorruptibiles. Sed hanc naturam non habuerunt ab aeterno; sed data fuit eis a Deo quando ipse voluit. Unde non sequitur quod Angeli sint ab aeterno.

Traduction Masquer
Summe der Theologie

Zweiter Artikel. Die Engel sind nicht von Ewigkeit hervorgebracht.

a) Das Gegenteil geht aus folgendem hervor: I. Gott ist kraft seines Seins die Ursache der Engel, denn Er wirkt nicht durch eine zu seinem Wesen hinzutretende Eigenschaft. Gottes Sein aber ist ewig. Also von Ewigkeit her brachte Er die Engel hervor. II. Was bisweilen ist und bisweilen nicht, das unterliegt der Zeit. Der Engel aber ist erhaben über die Zeit; also ist er immer. III. Augustin (13. de Trin. 18.) beweist die Unvergänglichkeit der Seele, weil sie kraft ihrer Vernunft fähig ist, die Wahrheit aufzufassen. Wie aber die Wahrheit unvergänglich ist, so ist sie auch ewig. Also ist die Seele und der Engel ewig. Auf der anderen Seite heißt es Prov. 8, 22. namens der Person der erzeugten Weisheit: „Der Herr besaß mich im Anfange seiner Wege, bevor irgend etwas gemacht war.“ Die Engel aber sind gemacht von Gott. Also waren sie einmal nicht.

b) Ich antworte; Gott allein, der Vater, Sohn und heiliger Geist ist ewig. So lehrt der katholische Glaube und alles Gegenteil ist Häresie. Denn so hat Gott die Kreaturen hervorgebracht, daß Er sie aus Nichts machte, d. h. nachdem sie Nichts gewesen war.

c) I. Das Sein Gottes ist sein Wollen. Dadurch also daß Er kraft seines Seins die Kreaturen hervorgebracht, wird nicht ausgeschlossen, daß Er sie vermittelst seines Willens verursachte. Der Wille Gottes aber bringt nicht mit Notwendigkeit die Kreaturen hervor; also wann, was und wie Er wollte. II. Der Engel ist über die irdische Zeit erhaben, welche die Himmelskörper durch ihre Bewegung messen. Er ist aber nicht über jene Zeit erhaben, welche die Zahl der Aufeinanderfolge ist, nach der also sein Sein dem Nichtsein folgte und ein Akt in ihm dem anderen folgt; wie Augustin sagt, Gott bewege die geistigen Kreaturen durch die Zeit. III. Die Engel und die Seelen sind dadurch allein schon unvergänglich, weil sie eine Natur haben, welche die Wahrheit auffassen kann. Diese Natur aber haben sie nicht von Ewigkeit, sondern sie ist ihnen von Gott gegeben worden; wann Gott wollte.

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