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Works Thomas Aquinas (1225-1274)

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Summa theologiae

Articulus 5

Iª q. 107 a. 5 arg. 1

Ad quintum sic proceditur. Videtur quod locutionem unius Angeli ad alterum omnes cognoscant. Quod enim unius hominis locutionem non omnes audiant, facit inaequalis loci distantia. Sed in locutione Angeli nihil operatur localis distantia, ut dictum est. Ergo uno Angelo loquente ad alterum, omnes percipiunt.

Iª q. 107 a. 5 arg. 2

Praeterea, omnes Angeli communicant in virtute intelligendi. Si ergo conceptus mentis unius ordinatus ad alterum cognoscitur ab uno, pari ratione cognoscitur ab aliis.

Iª q. 107 a. 5 arg. 3

Praeterea, illuminatio est quaedam species locutionis. Sed illuminatio unius Angeli ab altero, pervenit ad omnes Angelos, quia, ut Dionysius dicit XV cap. Cael. Hier., unaquaeque caelestis essentia intelligentiam sibi traditam aliis communicat. Ergo et locutio unius Angeli ad alterum, ad omnes perducitur.

Iª q. 107 a. 5 s. c.

Sed contra est quod unus homo potest alteri soli loqui. Multo igitur magis hoc in Angelis esse potest.

Iª q. 107 a. 5 co.

Respondeo dicendum quod, sicut supra dictum est, conceptus mentis unius Angeli percipi potest ab altero, per hoc quod ille cuius est conceptus, sua voluntate ordinat ipsum ad alterum. Potest autem ex aliqua causa ordinari aliquid ad unum, et non ad alterum. Et ideo potest conceptus unius ab aliquo uno cognosci, et non ab aliis. Et sic locutionem unius Angeli ad alterum potest percipere unus absque aliis, non quidem impediente distantia locali, sed hoc faciente voluntaria ordinatione, ut dictum est.

Iª q. 107 a. 5 ad 1

Unde patet responsio ad primum et secundum.

Iª q. 107 a. 5 ad 3

Ad tertium dicendum quod illuminatio est de his quae emanant a prima regula veritatis, quae est principium commune omnium Angelorum, et ideo illuminationes sunt omnibus communes. Sed locutio potest esse de his quae ordinantur ad principium voluntatis creatae, quod est proprium unicuique Angelo, et ideo non oportet quod huiusmodi locutiones sint omnibus communes.

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Summe der Theologie

Fünfter Artikel. Nicht alle Engel kennen das Sprechen des einen zum anderen

a) Das Gegenteil wird folgendermaßen erhärtet: I. Daß nicht alle das Sprechen eines einzelnen Menschen vernehmen, hat seinen Grund in der ungleichen Ortsentfernung. Auf das Sprechen der Engel aber hat die örtliche Entfernung keinen Einfluß. Wenn also ein Engel spricht, nehmen dies alle wahr. II. Alle Engel haben in gleicher Art Erkenntniskraft. Wenn also die Auffassung des einen, soweit sie auf den anderen Beziehung hat, von einem anderen gekannt wird, so wird sie gleicherweise von allen erkannt. III. Das Erleuchten ist eine gewisse Art Sprechen. Das Erleuchten aber, welches von einem Engel ausgeht, gelangt zu allen Engeln; wie Dionysius sagt (15. de ceol. hier.): „Eine jede der himmlischen Substanzen teilt das von oben empfangene Verständnis den anderen mit.“ Also auch das Sprechen des einen Engels gelangt zu allen. Auf der anderen Seite kann ein Mensch dem anderen allein sprechen; um so viel mehr also kann ein Engel nur einem Engel sprechen.

b) Ich antworte; die Auffassung eines Engels wird wahrgenommen vom anderen gemäß dem Grade, daß der Engel kraft seines Willens seine Auffassung zum anderen hinlenkt oder auf den anderen bezieht. Es kann jedoch sehr wohl geschehen, daß sie aus irgend welchem Grunde so auf einen Engel hingelenkt und bezogen wird, daß sie nicht auf den anderen eine Beziehung enthält. Also wird dann die betreffende Auffassung so von dem einen erfaßt werden, daß sie nicht vom anderen verstanden wird. Und so kann das Sprechen eines Engels der eine wahrnehmen und nicht der andere; wovon dann nicht etwa die Ortsentfernung der Grund ist, sondern die freie Willensbestimmung.

c) I. und II. sind damit beantwortet. III. Das Erleuchten hat statt mit Rücksicht auf das, was von der ersten Regel der Wahrheit ausfließt, dem gemeinsamen Princip aller Engel; — und deshalb sind die Erleuchtungen je gemäß der verschiedenen Rangstufe allen gemeinsam. Das Sprechen aber kann statthaben mit Rücksicht auf das, was Beziehung hat zum geschaffenen Willen wie zum Princip und somit vom eigenen Willen als dem Princip ausfließt; dieses Princip ist jedoch jedem Engel an und für sich als geschieden von den anderen zu eigen. Derartiges Sprechen also braucht nicht immer auf alle Engel sich zu beziehen.

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