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Summa theologiae
Articulus 4
Iª q. 113 a. 4 arg. 1
Ad quartum sic proceditur. Videtur quod non omnibus hominibus Angeli ad custodiam deputentur. Dicitur enim de Christo, Philipp. II, quod est in similitudinem hominum factus, et habitu inventus ut homo. Si igitur omnibus hominibus Angeli ad custodiam deputantur, etiam Christus Angelum custodem habuisset. Sed hoc videtur inconveniens, cum Christus sit maior omnibus Angelis. Non ergo omnibus hominibus Angeli ad custodiam deputantur.
Iª q. 113 a. 4 arg. 2
Praeterea, omnium hominum primus fuit Adam. Sed sibi non competebat habere Angelum custodem, ad minus in statu innocentiae, quia tunc nullis periculis angustiabatur. Ergo Angeli non praeficiuntur ad custodiam omnibus hominibus.
Iª q. 113 a. 4 arg. 3
Praeterea, hominibus Angeli ad custodiam deputantur, ut per eos manuducantur ad vitam aeternam, et incitentur ad bene operandum, et muniantur contra insultus Daemonum. Sed homines praesciti ad damnationem, nunquam perveniunt ad vitam aeternam. Infideles etiam, etsi interdum bona opera faciant, non tamen bene faciunt, quia non recta intentione faciunt, fides enim intentionem dirigit, ut Augustinus dicit. Antichristi etiam adventus erit secundum operationem Satanae, ut dicitur II ad Thessal. II. Non ergo omnibus hominibus Angeli ad custodiam deputantur.
Iª q. 113 a. 4 s. c.
Sed contra est auctoritas Hieronymi supra inducta, qui dicit quod unaquaeque anima ad sui custodiam habet Angelum deputatum.
Iª q. 113 a. 4 co.
Respondeo dicendum quod homo in statu vitae istius constitutus, est quasi in quadam via, qua debet tendere ad patriam. In qua quidem via multa pericula homini imminent, tum ab interiori, tum ab exteriori; secundum illud Psalmi CXLI, in via hac qua ambulabam, absconderunt laqueum mihi. Et ideo sicut hominibus per viam non tutam ambulantibus dantur custodes, ita et cuilibet homini, quandiu viator est, custos Angelus deputatur. Quando autem iam ad terminum viae pervenerit, iam non habebit Angelum custodem; sed habebit in regno Angelum conregnantem, in Inferno Daemonem punientem.
Iª q. 113 a. 4 ad 1
Ad primum ergo dicendum quod Christus, secundum quod homo, immediate regulabatur a verbo Dei, unde non indigebat custodia Angelorum. Et iterum secundum animam erat comprehensor; sed ratione passibilitatis corporis, erat viator. Et secundum hoc, non debebatur ei Angelus custos, tanquam superior; sed Angelus minister, tanquam inferior. Unde dicitur Matth. IV, quod accesserunt Angeli et ministrabant ei.
Iª q. 113 a. 4 ad 2
Ad secundum dicendum quod homo in statu innocentiae non patiebatur aliquod periculum ab interiori, quia interius erant omnia ordinata, ut supra dictum est, sed imminebat ei periculum ab exteriori, propter insidias Daemonum; ut rei probavit eventus. Et ideo indigebat custodia Angelorum.
Iª q. 113 a. 4 ad 3
Ad tertium dicendum quod, sicut praesciti et infideles, et etiam Antichristus, non privantur interiori auxilio naturalis rationis; ita etiam non privantur exteriori auxilio toti naturae humanae divinitus concesso, scilicet custodia Angelorum. Per quam etsi non iuventur quantum ad hoc quod vitam aeternam bonis operibus mereantur, iuvantur tamen quantum ad hoc, quod ab aliquibus malis retrahuntur, quibus et sibi ipsis et aliis nocere possunt. Nam et ipsi Daemones arcentur per bonos Angelos, ne noceant quantum volunt. Et similiter Antichristus non tantum nocebit, quantum vellet.
Übersetzung
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Summe der Theologie
Vierter Artikel. Allen Menschen werden, soweit sie pilgern, Schutzengel gegeben.
a) In diesem Falle hätte: I. Christus selber einen Schutzengel haben müssen; da „Er gleich den Menschen geworden und in allem erfunden worden ist wie ein Mensch“. (Phil. 2, 7.) Das scheint aber unverträglich mit der Würde Christi. II. Adam hätte einen haben müssen; was zumal für den Stand der Unschuld, wo also keine Gefahren waren, durchaus überflüssig erscheint. III. Die Schutzengel werden jedenfalls gegeben, damit die Menschen zum ewigen Leben gelangen, zum Guten angeregt und gegen die Angriffe desTeufels gesichert werden. Die aber vorausgewußt sind zur ewigen Verdammnis, gelangen niemals zum ewigen Leben. Die Ungläubigen zudem, wenn sie auch manchmal gute Werke thun, thun sie niemals in guter Weise, wie sich es gebührt; denn sie thun dieselben nicht in gerader Absicht, da wie Augustin sagt (praef. in Ps. 31.), „der Glaube die Absicht leiten muß.“ Die Ankunft des Antichrists endlich wird sein „gemäß der Thätigkeit Satans“. (2. Thessal. 2.) Also haben nicht alle Menschen, die auf Erden pilgern, einen Schutzengel. Auf der anderen Seite sagt Hieronymus (l. c.): „Jede Seele hat ihren Schutzengel.“
b) Ich antworte, der Mensch hier auf Erden müsse betrachtet werden wie auf dem Wege zur Heimat befindlich, auf welchem viele Gefahren sind, nach Ps. 141, 4.: „Auf diesem Wege, welchen ich wandelte, haben sie mir im Verborgenen Fallstricke gelegt.“ Wie also den Menschen, welche auf gefährlichen Straßen wandern, Schutzleute mitgegeben werden, so hat jeder Mensch, so lange er auf Erden pilgert, seinen Schutzengel. Ist der Mensch aber zur Heimat gelangt, dann wird er keinen Schutzengel mehr haben, sondern einen Engel, der mit ihm herrscht; wie der Sünder in der Hölle den Teufel haben wird, der ihn straft.
c) I. Christus als Mensch hatte seine Richtschnur unmittelbar in der Person des „Wortes“; also bedürfte Er keines Schutzes von selten der Engel. Zudem war Er der Seele nach immer der seligen Anschauung teilhaftig, also bereits am Ziele, in der Heimat. Nur dem Körper nach „pilgerte“ Er. Nur allein deshalb also gebührte Ihm ein Schutzengel; nicht zwar als Oberer, sondern als Diener; wie es Matth. 4, 11. heißt: „Die Engel traten hinzu und dienten Ihm.“ II. Dem Menschen drohte im Stande der Unschuld keine Gefahr von seinem Innern aus, denn da war Alles geordnet. Aber von außen drohte ihm Gefahr, nämlich von der List der Teufel; wie das Ende beweist. Deshalb bedürfte er des Schutzes der Engel. III. Die genannten Klassen von Menschen werden auf Erden nicht des inneren Beistandes beraubt, wie ihn die natürliche Vernunft gewährt; und somit werden sie auch nicht beraubt des Beistandes von außen, wie er der ganzen menschlichen Natur beigegeben worden ist; nämlich des Beistandes der Schutzengel. Und wenn sie auch desselben nicht in der Weise sich bedienen, daß sie das ewige Leben erlangen, so werden sie dadurch doch immerhin von vielen Übeln abgehalten, die ihnen selbst und anderen schaden würden. Denn die Teufel selbst werden von den heiligen Engeln abgehalten, daß sie schaden, wie sie möchten; und ähnlich wird aus diesem Grunde der Antichrist nicht so viel verderben als er möchte.