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Œuvres Thomas d'Aquin (1225-1274)

Edition Masquer
Summa theologiae

Articulus 5

Iª q. 113 a. 5 arg. 1

Ad quintum sic proceditur. Videtur quod Angelus non deputetur homini ad custodiam a sua nativitate. Angeli enim mittuntur in ministerium, propter eos qui haereditatem capiunt salutis, ut apostolus, ad Heb. dicit. Sed homines incipiunt haereditatem capere salutis, quando baptizantur. Ergo Angelus deputatur homini ad custodiam a tempore Baptismi, et non a tempore nativitatis.

Iª q. 113 a. 5 arg. 2

Praeterea, homines ab Angelis custodiuntur, inquantum ab eis illuminantur per modum doctrinae. Sed pueri mox nati non sunt capaces doctrinae, quia non habent usum rationis. Ergo pueris mox natis non deputantur Angeli custodes.

Iª q. 113 a. 5 arg. 3

Praeterea, pueri in materno utero existentes habent animam rationalem aliquo tempore, sicut et post nativitatem ex utero. Sed cum sunt in materno utero, non deputantur eis Angeli ad custodiam, ut videtur, quia neque etiam ministri Ecclesiae eos sacramentis imbuunt. Non ergo statim a nativitate hominibus Angeli ad custodiam deputantur.

Iª q. 113 a. 5 s. c.

Sed contra est quod Hieronymus dicit, quod unaquaeque anima, ab ortu nativitatis, habet in custodiam sui Angelum deputatum.

Iª q. 113 a. 5 co.

Respondeo dicendum quod, sicut Origenes dicit super Matthaeum, super hoc est duplex opinio. Quidam enim dixerunt quod Angelus ad custodiam homini deputatur a tempore Baptismi, alii vero quod a tempore nativitatis. Et hanc opinionem Hieronymus approbat; et rationabiliter. Beneficia enim quae dantur homini divinitus ex eo quod est Christianus, incipiunt a tempore Baptismi; sicut perceptio Eucharistiae, et alia huiusmodi. Sed ea quae providentur homini a Deo, inquantum habet naturam rationalem, ex tunc ei exhibentur, ex quo nascendo talem naturam accipit. Et tale beneficium est custodia Angelorum, ut ex praemissis patet. Unde statim a nativitate habet homo Angelum ad sui custodiam deputatum.

Iª q. 113 a. 5 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod Angeli mittuntur in ministerium, efficaciter quidem propter eos solos qui haereditatem capiunt salutis, si consideretur ultimus effectus custodiae, qui est perceptio haereditatis. Nihilominus tamen et aliis ministerium Angelorum non subtrahitur, quamvis in eis hanc efficaciam non habeat, quod perducantur ad salutem. Efficax tamen est circa eos Angelorum ministerium, inquantum a multis malis retrahuntur.

Iª q. 113 a. 5 ad 2

Ad secundum dicendum quod officium custodiae ordinatur quidem ad illuminationem doctrinae, sicut ad ultimum et principalem effectum. Nihilominus tamen multos alios effectus habet, qui pueris competunt, scilicet arcere Daemones, et alia nocumenta tam corporalia quam spiritualia prohibere.

Iª q. 113 a. 5 ad 3

Ad tertium dicendum quod puer quandiu est in materno utero, non totaliter est a matre separatus, sed per quandam colligationem est quodammodo adhuc aliquid eius, sicut et fructus pendens in arbore, est aliquid arboris. Et ideo probabiliter dici potest quod Angelus qui est in custodia matris, custodiat prolem in matris utero existentem. Sed in nativitate, quando separatur a matre, Angelus ei ad custodiam deputatur, ut Hieronymus dicit.

Traduction Masquer
Summe der Theologie

Fünfter Artikel. Von Geburt an hat der Mensch seinen 5chutzengel.

a) Dementgegen scheint zu sein: I. Die Stelle des Apostels (Hebr. 1.): „um derentwillen, die das Erbe des Heiles erfassen.“ Denn erst in der Taufe fangen die Menschen an, „das Erbe des Heiles zu erfassen.“ Also erst von der Taufe an haben die Menschen einen Schutzengel. II. Die Schutzengel sollen wie Lehrer höherer Ordnung unsichtbarerweise die Menschen erleuchten. Die ebengeborenen Kinder aber haben nicht den Gebrauch der Vernunft; können also nicht lernen. III. Die Kinder im Leibe der Mutter haben ebensogut eine Zeit lang hindurch eine vernünftige Seele wie die geborenen Kinder. Ihnen wird aber kein Schutzengel beigegeben; wie auch die Diener der Kirche sie nicht heiligen mit den Sakramenten. Also ist die Geburt kein Grund für die Zuwendung eines Schutzengels. Auf der anderen Seite sagt Hieronymus (l. c.): „Von Geburt an haben etc.“

b) Ich antworte, darüber bestehe, wie Origenes (hom. 6. in Matth.) sagt, eine doppelte Meinung. Denn einige sind der Ansicht, erst von der Taufe an habe der Mensch einen Schutzengel; andere meinen, er habe ihn seit der Geburt. Und letztere Ansicht billigt Hieronymus mit Recht. Denn jene Wohlthaten, welche dem Menschen verliehen werden, weil er Christ ist, beginnen mit der Taufe; wie die heilige Kommunion und Ähnliches. Was aber die göttliche Vorsehung dem Menschen verlieh, weil er eine vernünftige Seele hat, das beginnt wirksam zu sein mit der Geburt; und dazu gehört der Schutz von seiten der Engel.

c) I. Der Schutz des heiligen Engels ist freilich ein wirksamer und erfolgreicher nur für jene, „welche das Erbe des Heiles ergreifen,“ soweit es auf die Erreichung der ewigen Seligkeit ankommt. Für die anderen hat aber derselbe wohl nicht diesen Erfolg; aber sie werden doch von manchen Übeln zurückgehalten. II. Die Erleuchtung durch die Lehre ist die letzte und hauptsächlicheWirkung dieses Schutzes. Nichtsdestoweniger fließen aus der Aufgabe der Schutzengel auch für die Kinder viele Wohlthaten; wie z. B. die Teufel abzuhalten, daß sie oder auch daß andere nicht der Seele und dem Leibe schaden. III. Wie die Frucht, die noch am Baume hängt, etwas vom Baume ist und nichts Selbständiges; so ist auch das Kind im Mutterleibe noch nicht selbständig, sondern etwas, ein Teil gleichsam der Mutter. Wahrscheinlich also ist es, daß der Schutzengel, welchen die Mutter hat, auch das Kind im Mutterleibe behüte. In der Geburt aber wird das Kind getrennt von der Mutter; und deshalb bekommt es damit einen eigenen Engel.

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