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Summa theologiae
Articulus 8
Iª q. 108 a. 8 arg. 1
Ad octavum sic proceditur. Videtur quod homines non assumantur ad ordines Angelorum. Hierarchia enim humana continetur sub infima hierarchiarum caelestium, sicut infima sub media, et media sub prima. Sed Angeli infimae hierarchiae nunquam transferentur in mediam aut in primam. Ergo neque homines transferentur ad ordines Angelorum.
Iª q. 108 a. 8 arg. 2
Praeterea, ordinibus Angelorum aliqua officia competunt, utpote custodire, miracula facere, Daemones arcere, et huiusmodi, quae non videntur convenire animabus sanctorum. Ergo non transferentur ad ordines Angelorum.
Iª q. 108 a. 8 arg. 3
Praeterea, sicut boni Angeli inducunt ad bonum, ita Daemones inducunt ad malum. Sed erroneum est dicere quod animae hominum malorum convertantur in Daemones, hoc enim Chrysostomus reprobat, super Matth. Ergo non videtur quod animae sanctorum transferantur ad ordines Angelorum.
Iª q. 108 a. 8 s. c.
Sed contra est quod dominus dicit, Matth. XXII, de sanctis, quod erunt sicut Angeli Dei in caelo.
Iª q. 108 a. 8 co.
Respondeo dicendum quod, sicut supra dictum est, ordines Angelorum distinguuntur et secundum conditionem naturae, et secundum dona gratiae. Si ergo considerentur Angelorum ordines solum quantum ad gradum naturae, sic homines nullo modo assumi possunt ad ordines Angelorum, quia semper remanebit naturarum distinctio. Quam quidam considerantes, posuerunt quod nullo modo homines transferri possunt ad aequalitatem Angelorum. Quod est erroneum, repugnat enim promissioni Christi, dicentis, Lucae XX, quod filii resurrectionis erunt aequales Angelis in caelis. Illud enim quod est ex parte naturae, se habet ut materiale in ratione ordinis, completivum vero est quod est ex dono gratiae, quae dependet ex liberalitate Dei, non ex ordine naturae. Et ideo per donum gratiae homines mereri possunt tantam gloriam, ut Angelis aequentur secundum singulos Angelorum gradus. Quod est homines ad ordines Angelorum assumi. Quidam tamen dicunt quod ad ordines Angelorum non assumuntur omnes qui salvantur, sed soli virgines vel perfecti; alii vero suum ordinem constituent, quasi condivisum toti societati Angelorum. Sed hoc est contra Augustinum, qui dicit XII de Civ. Dei, quod non erunt duae societates hominum et Angelorum, sed una, quia omnium beatitudo est adhaerere uni Deo.
Iª q. 108 a. 8 ad 1
Ad primum ergo dicendum quod gratia Angelis datur secundum proportionem naturalium; non autem sic est de hominibus, ut supra dictum est. Et ideo sicut inferiores Angeli non possunt transferri ad naturalem gradum superiorum, ita nec ad gratuitum. Homines vero possunt ad gratuitum conscendere, sed non ad naturalem.
Iª q. 108 a. 8 ad 2
Ad secundum dicendum quod Angeli, secundum naturae ordinem, medii sunt inter nos et Deum. Et ideo, secundum legem communem, per eos administrantur non solum res humanae, sed etiam omnia corporalia. Homines autem sancti, etiam post hanc vitam, sunt eiusdem naturae nobiscum. Unde secundum legem communem, non administrant humana, nec rebus vivorum intersunt, ut Augustinus dicit in libro de cura pro mortuis agenda. Ex quadam tamen speciali dispensatione interdum aliquibus sanctis conceditur, vel vivis vel mortuis, huiusmodi officia exercere, vel miracula faciendo, vel Daemones arcendo, vel aliquid huiusmodi; sicut Augustinus in eodem libro dicit.
Iª q. 108 a. 8 ad 3
Ad tertium dicendum quod homines ad poenam Daemonum transferri, non est erroneum, sed quidam erronee posuerunt Daemones nihil aliud esse quam animas defunctorum. Et hoc Chrysostomus reprobat.
Übersetzung
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Summe der Theologie
Achter Artikel. Menschen werden aufgenommen in die Engelchöre.
a) Dem steht entgegen: I. Die menschliche Hierarchie steht unter dem letzten Engelchor, wie der niedrigste Engelchor in einer Hierarchie unter dem mittleren, und der mittlere unter dem höchsten. Es wird aber kein Engel von einem Chor in den anderen, von einer Hierarchie in die andere aufgenommen. Also gelangt auch kein Mensch in einen Engelchor. II. Jedem Chor der Engel kommen ganz bestimmte Aufgaben zu, wie schützen, Wunder thun, die Teufel abhalten u. dgl.; was von den Seelen der Heiligen nicht gilt. III. Wie gute Engel zum Guten führen, so böse zum Bösen. Es ist jedoch ein Irrtum, daß die Seelen der bösen Menschen in Dämonen verwandelt werden; wie Chrysostomus (Homil. 29. in Matth.) dies zurückweist. Also gelangen gute Menschen nicht in die Engelchöre. Auf der anderen Seite heißt es Matth. 22.: „Sie (die Heiligen) werden sein wie die Engel im Himmel.“
b) Ich antworte, die Engelchöre seien, wie oben gesagt, voneinander verschieden sowohl gemäß den Verhältnissen ihrer Natur als auch gemäß den Gnadengaben. Wird also die Natur allein berücksichtigt, so werden die Menschen in keiner Weise in die Gngelchöre gelangen; denn der Unterschied in der Natur bleibt immer. Und diesen Umstand allein betrachten jene, die irrtümlicherweise meinen, die Menschen könnten niemals den Engeln gleich werden. Das ist aber offenbar gegen Luk. 20, 36., wo gesagt wird: „Die Kinder der Auferstehung werden im Himmel gleich den Engeln sein.“ Denn was von seiten der Natur vorhanden ist, das verhält sich wie etwas weiter Bestimmbares, wie etwas Materiales im Bereiche einer Seinsordnung; es wird weiter bestimmt und vollendet von der Gnadengabe aus, die von der barmherzigen Freigebigkeit Gottes abhängt und nicht von der natürlichen Ordnung. Also können die Menschen auf Grund der Gnade Gottes eine solche Herrlichkeit verdienen, daß sie gemäß den einzelnen Abstufungen der Engel in den verschiedenen Chören den Engeln gleich werden. Und das will heißen: in die Engelchöre aufgenommen werden. Einige jedoch meinen, nur die Jungfräulichen oder ganz Vollkommenen würden in die Chöre der Engel aufgenommen, die anderen würden einen eigenen Chor bilden, getrennt von den Engelchören. Doch das ist gegen Augustin, der da (12. de Civ. Dei c. 1.) schreibt: „Nicht zwei Städte Gottes werden sein, die eine für die Engel, die andere für die Menschen; sondern eine; denn die Seligkeit Aller besteht darin, daß sie Gott anhängen.“
c) I. Den Engeln wird die Gnade gegeben je nach dem Verhältnisse ihrer Natur. So verhält es sich aber nicht mit den Menschen. Die niederen Engel also können weder der Natur noch der Gnade nach zu der Stufe erhoben werden, welche höhere Chöre einnehmen; die Menschen aber können es, nicht zwar der Natur, sondern der Gnade nach. II. Die Engel sind ihrer Natur gemäß in der Mitte zwischen Gott und uns. Nach dem allgemein geltenden Gesetze also werden von ihnen nicht nur menschliche Dinge geleitet, sondern im allgemeinen die ganze körperliche Natur. Die Seelen der Heiligen aber behalten auch nach diesem Leben dieselbe Natur wie wir. Also nach dem gewöhnlichen Gesetze mischen sie sich nicht in die menschlichen Dinge. (August. de cura pro mort. c. 16.) Infolge besonderer Erlaubnis Gottes nur ist es manchmal den lebenden oder verstorbenen Heiligen gestattet, dergleichen Dinge zu thun, wie Wunder wirken, Teufel bezwingen. III. Es ist kein Irrtum zu sagen, die Sünder gelangten zur Teilnahme an der Strafe der Dämonen. Aber einige meinten, die Dämonen seien nichts Anderes wie Seelen Verstorbener; und diese weist Chrysostomus zurück.