Edition
Hide
Summa theologiae
Articulus 1
IIIª q. 31 a. 1 arg. 1
Ad primum sic proceditur. Videtur quod caro Christi non fuerit sumpta ex Adam. Dicit enim apostolus, I Cor. XV, primus homo de terra, terrenus, secundus homo de caelo, caelestis. Primus autem homo est Adam, secundus homo est Christus. Ergo Christus non est ex Adam, sed habet ab eo distinctam originem.
IIIª q. 31 a. 1 arg. 2
Praeterea, conceptio Christi debuit esse maxime miraculosa. Sed maius est miraculum formare corpus hominis ex limo terrae quam ex materia humana, quae de Adam trahitur. Ergo videtur quod non fuit conveniens Christum ab Adam carnem assumpsisse. Ergo videtur quod corpus Christi non debuit formari de massa humani generis derivata ab Adam, sed de aliqua alia materia.
IIIª q. 31 a. 1 arg. 3
Praeterea, peccatum in hunc mundum intravit per hominem unum, scilicet Adam, quia omnes in eo gentes originaliter peccaverunt, ut patet Rom. V. Sed si corpus Christi fuisset ab Adam sumptum, ipse etiam in Adam originaliter fuisset quando peccavit. Ergo peccatum originale contraxisset. Quod non decebat Christi puritatem. Non ergo corpus Christi est formatum de materia sumpta ab Adam.
IIIª q. 31 a. 1 s. c.
Sed contra est quod apostolus dicit, ad Heb. II, nusquam Angelos apprehendit, scilicet filius Dei, sed semen Abrahae apprehendit. Semen autem Abrahae sumptum est ab Adam. Ergo corpus Christi fuit formatum de materia ex Adam sumpta.
IIIª q. 31 a. 1 co.
Respondeo dicendum quod Christus humanam naturam assumpsit ut eam a corruptione purgaret. Non autem purgatione indigebat humana natura nisi secundum quod infecta erat per originem vitiatam qua ex Adam descendebat. Et ideo conveniens fuit ut carnem sumeret ex materia ab Adam derivata, ut ipsa natura per assumptionem curaretur.
IIIª q. 31 a. 1 ad 1
Ad primum ergo dicendum quod secundus homo, idest Christus, dicitur esse de caelo non quidem quantum ad materiam corporis, sed vel quantum ad virtutem formativam corporis; vel etiam quantum ad ipsam eius divinitatem. Secundum autem materiam corpus Christi fuit terrenum, sicut et corpus Adae.
IIIª q. 31 a. 1 ad 2
Ad secundum dicendum quod, sicut supra dictum est, mysterium incarnationis Christi est quiddam miraculosum, non sicut ordinatum ad confirmationem fidei, sed sicut articulus fidei. Et ideo in mysterio incarnationis non requiritur quid sit maius miraculum, sicut in miraculis quae fiunt ad confirmationem fidei, sed quid sit divinae sapientiae convenientius, et magis expediens humanae saluti, quod requiritur in omnibus quae fidei sunt. Vel potest dici quod in mysterio incarnationis non solum attenditur miraculum ex materia conceptus, sed magis ex modo conceptionis et partus, quia scilicet virgo concepit et peperit Deum.
IIIª q. 31 a. 1 ad 3
Ad tertium dicendum quod, sicut supra dictum est, corpus Christi fuit in Adam secundum corpulentam substantiam, quia scilicet ipsa materia corporalis corporis Christi derivata est ab Adam, non autem fuit ibi secundum seminalem rationem, quia non est concepta ex virili semine. Et ideo non contraxit originale peccatum sicut et ceteri, qui ab Adam per viam virilis seminis derivantur.
Translation
Hide
Summe der Theologie
Erster Arlikel. Das Fleisch Christi war aus dem von Adam abstammenden Fleische genommen.
a) Dem widerspricht Folgendes: I. 1. Kor. 15. heißt es: „Der erste Mensch von der Erde ist irdisch; der zweite Mensch vom Himmel himmlisch.“ Also ist Christus nicht von Adam. II. Die Empfängnis Christi mußte im höchsten Grade wunderbar sein. Ein größeres Wunder aber ist es, aus Erde einen Menschen zu bilden wie aus menschlichem Stoffe. Also mußte der Körper Christi nicht aus Adam genommen werden. III. „Die Sünde trat in diese Welt ein durch den ersten Menschen,“ nach Röm. 5. Stammt aber der Stoff, aus dem Christi Leib gebildet worden, aus Adam, so scheint auch die Sünde in Christo eingetreten zu sein und Christus in Adam gesündigt zu haben. Auf der anderen Seite sagt Paulus (Hebr. 2.): „Nirgends hat der Sohn Gottes die Engel erfaßt; aber den Samen Abrahams hat Er erfaßt,“ der von Adam sich ableitete.
b) Ich antworte; Christus habe die menschliche Natur angenommen, damit Er sie reinige. Nur aber soweit sie durch den Ursprung in Adamangesteckt war, bedürfte sie der Reinigung. Also war es zukömmlich, daß der Herr seinen Körper annehme aus dem Stoffe, der von Adam kam.
c) I. Der zweite Mensch ist vom Himmel: 1. mit Rücksicht auf die den Stoff formende Kraft; 2. mit Rücksicht auf die Gottheit in Ihm. Gemäß dem Stoffe selbst war er irdisch. II. Das Geheimnis der Menschwerdung ist ein Wunder wie Gegenstand, oder wie Artikel des Glaubens; — nicht wie zur Bekräftigung des Glaubens. Also handelt es sich hier nicht darum, was ein größeres Wunder sei, wie da, wo es sich um Bekräftigung des Glaubens handelt; sondern was der göttlichen Weisheit und der Förderung des menschlichen Heiles mehr entspreche. Zudem wird auch die Art und Weise der Empfängnis und Geburt hier zu erwägen sein, daß nämlich die Jungfrau Gott empfangen und geboren hat. III. Nicht die wirkende Kraft des Samens, wie solche von Adam stammt, hat Christus aus Adam; sondern Er war in ihm nur gemäß dem Stoffe. Deshalb hatte Er nicht die Sünde, die nur vermittelst der wirkenden Kraft, welche vom Samen Adams entstammt, fortgepflanzt wird.