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Works Thomas Aquinas (1225-1274)

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Summa theologiae

Articulus 3

IIIª q. 49 a. 3 arg. 1

Ad tertium sic proceditur. Videtur quod per passionem Christi non fuerunt homines liberati a poena peccati. Praecipua enim poena peccati est aeterna damnatio. Sed illi qui damnati erant in Inferno pro suis peccatis, non sunt per Christi passionem liberati, quia in Inferno nulla est redemptio. Ergo videtur quod passio Christi non liberavit homines a poena.

IIIª q. 49 a. 3 arg. 2

Praeterea, illis qui sunt liberati a reatu poenae, non est aliqua poena iniungenda. Sed poenitentibus iniungitur poena satisfactoria. Non ergo per passionem Christi sunt homines liberati a reatu poenae.

IIIª q. 49 a. 3 arg. 3

Praeterea, mors est poena peccati, secundum illud Rom. VI, stipendia peccati mors. Sed adhuc post passionem Christi homines moriuntur. Ergo videtur quod per passionem Christi non sumus a reatu poenae liberati.

IIIª q. 49 a. 3 s. c.

Sed contra est quod dicitur Isaiae LIII, vere languores nostros ipse tulit, et dolores nostros ipse portavit.

IIIª q. 49 a. 3 co.

Respondeo dicendum quod per passionem Christi liberati sumus a reatu poenae dupliciter. Uno modo, directe, inquantum scilicet passio Christi fuit sufficiens et superabundans satisfactio pro peccatis totius humani generis. Exhibita autem satisfactione sufficienti, tollitur reatus poenae. Alio modo, indirecte, inquantum scilicet passio Christi est causa remissionis peccati, in quo fundatur reatus poenae.

IIIª q. 49 a. 3 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod passio Christi sortitur effectum suum in illis quibus applicatur per fidem et caritatem, et per fidei sacramenta. Et ideo damnati in Inferno, qui praedicto modo passioni Christi non coniunguntur, effectum eius percipere non possunt.

IIIª q. 49 a. 3 ad 2

Ad secundum dicendum quod, sicut dictum est, ad hoc quod consequamur effectum passionis Christi, oportet nos ei configurari. Configuramur autem ei in Baptismo sacramentaliter, secundum illud Rom. VI, consepulti sumus ei per Baptismum in mortem. Unde baptizatis nulla poena satisfactoria imponitur, quia sunt totaliter liberati per satisfactionem Christi. Quia vero Christus semel tantum pro peccatis nostris mortuus est, ut dicitur I Pet. III, ideo non potest homo secundario configurari morti Christi per sacramentum Baptismi. Unde oportet quod illi qui post Baptismum peccant, configurentur Christo patienti per aliquid poenalitatis vel passionis quam in seipsis sustineant. Quae tamen multo minor sufficit quam esset condigna peccato, cooperante satisfactione Christi.

IIIª q. 49 a. 3 ad 3

Ad tertium dicendum quod satisfactio Christi habet effectum in nobis inquantum incorporamur ei ut membra capiti, sicut supra dictum est. Membra autem oportet capiti esse conformia. Et ideo, sicut Christus primo quidem habuit gratiam in anima cum passibilitate corporis, et per passionem ad gloriam immortalitatis pervenit; ita et nos, qui sumus membra eius, per passionem ipsius liberamur quidem a reatu cuiuslibet poenae, ita tamen quod primo recipimus in anima spiritum adoptionis filiorum, quo adscribimur ad hereditatem gloriae immortalitatis, adhuc corpus passibile et mortale habentes; postmodum vero, configurati passionibus et morti Christi, in gloriam immortalem perducimur; secundum illud apostoli, Rom. VIII, si filii Dei, et heredes, heredes quidem Dei, coheredes autem Christi, si tamen compatimur, ut simul glorificemur.

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Summe der Theologie

Dritter Artikel. Von den Strafen der Sünde sind die Menschen durch Christi Leiden befreit.

a) Dagegen spricht Folgendes: I. Die Hauptstrafe der Sünde ist die ewige Verdammnis. Die aber
ewig verdammt waren, sind durch das Leiden Christi nicht davon befreit
worden; „denn in der Hölle ist keine Erlösung.“ II. Wer von den Strafen befreit ist, dem sind keine aufzulegen; was
jedoch geschieht bei denen, die büßen. III. Der Tod ist Strafe für die Sünde, nach Röm. 6, 23. Die
Menschen sterben aber auch nach dem Leiden Christi. Also. Auf der anderen Seite heißt es Isai. 53.: „Unsere Krankheiten hat Er wahrhaft getragen und unsere Schmerzen hat Er Sich aufgelegt.“

b) Ich antworte, wir seien durch das Leiden Christi von der verschuldeten Strafe befreit worden: 1. direkt und unmittelbar, insoweit darin überfließende Genugthuung war für die Sünden des ganzen Menschengeschlechts; wird aber genügende Genugthuung geleistet, so ist die verschuldete Strafe naturgemäß abgethan; — 2. indirekt, insoweit das Leiden Christi die Sünden nachläßt, welche die Strafe verdienen.

c) I. Das Leiden Christi hat seine Wirkung in jenen, die es auf sich anwenden durch Liebe und Glauben und durch die Sakramente. Also können die verdammten in der Hölle nicht solche Wirkung in sich aufnehmen; denn sie sind ohne Liebe. II. Damit wir die Wirkung des Leidens Christi in uns aufnehmen,
müssen wir Ihm ähnlich werden. Dies geschieht aber in der Taufe, nach
Röm. 6.: „Wir sind mit Ihm begraben durch die Taufe gemäß dem Tode.“
Also wird den getauften keine Bußstrafe aufgelegt; denn sie sind ganz frei
geworden durch die Genugthuung Christi. Weil aber „Christus nur einmal
für unsere Sünden gestorben ist“ (1. Petr. 3.), so kann der Mensch nicht
zum zweiten Male ähnlich werden dem Tode Christi durch die Taufe. Also
müssen die Menschen, die nach der Taufe sterben, Christo ähnlich werden,
indem sie in sich selbst freiwillig etwas leiden und so Strafe oder Buße
auf sich nehmen, die jedoch weit geringer ist als die Sünde es verdient,
insofern da mitwirkt die Genugthuung Christi. III. Wir als Glieder müssen dem Haupte gleichförmig sein, wenn
wir die Wirkung des Leidens Christi in uns aufnehmen wollen. Wie also
Christus zuerst die Gnade hatte zusammen mit der Leidensfähigkeit und
Sterblichkeit des Körpers und dann zur Herrlichkeit der Unsterblichkeit des
Leibes überging; so muß es sich auch mit uns verhalten. Zuerst haben wir
die Gnade der Gotteskindschaft zugleich mit der Leidensfähigkeit und Sterblichkeit des Körpers; und dann werden wir teilnehmen an der Herrlichkeit
Christi, nach Röm. 8.: „Wenn Kinder, so auch Erben, Erben aber Gottes
und Miterben Christi; wenn wir jedoch mit Ihm leiden, damit wir mit
Ihm verherrlicht werden.“

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