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Works Thomas Aquinas (1225-1274)

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Summa theologiae

Articulus 8

Iª q. 105 a. 8 arg. 1

Ad octavum sic proceditur. Videtur quod unum miraculum non sit maius alio. Dicit enim Augustinus, in epistola ad Volusianum, in rebus mirabiliter factis tota ratio facti est potentia facientis. Sed eadem potentia, scilicet Dei, fiunt omnia miracula. Ergo unum non est maius alio.

Iª q. 105 a. 8 arg. 2

Praeterea, potentia Dei est infinita. Sed infinitum improportionabiliter excedit omne finitum. Ergo non magis est mirandum quod faciat hunc effectum, quam illum. Ergo unum miraculum non est maius altero.

Iª q. 105 a. 8 s. c.

Sed contra est quod dominus dicit, Ioan. XIV, de operibus miraculosis loquens, opera quae ego facio, et ipse faciet, et maiora horum faciet.

Iª q. 105 a. 8 co.

Respondeo dicendum quod nihil potest dici miraculum ex comparatione potentiae divinae, quia quodcumque factum, divinae potentiae comparatum, est minimum; secundum illud Isaiae XL, ecce gentes quasi stilla situlae, et quasi momentum staterae reputatae sunt. Sed dicitur aliquid miraculum per comparationem ad facultatem naturae, quam excedit. Et ideo secundum quod magis excedit facultatem naturae, secundum hoc maius miraculum dicitur. Excedit autem aliquid facultatem naturae tripliciter. Uno modo, quantum ad substantiam facti, sicut quod duo corpora sint simul, vel quod sol retrocedat, aut quod corpus humanum glorificetur; quod nullo modo natura facere potest. Et ista tenent summum gradum in miraculis. Secundo aliquid excedit facultatem naturae, non quantum ad id quod fit, sed quantum ad id in quo fit, sicut resuscitatio mortuorum, et illuminatio caecorum, et similia. Potest enim natura causare vitam, sed non in mortuo, et potest praestare visum, sed non caeco. Et haec tenent secundum locum in miraculis. Tertio modo excedit aliquid facultatem naturae, quantum ad modum et ordinem faciendi, sicut cum aliquis subito per virtutem divinam a febre curatur absque curatione et consueto processu naturae in talibus, et cum statim aer divina virtute in pluvias densatur absque naturalibus causis, sicut factum est ad preces Samuelis et Eliae. Et huiusmodi tenent infimum locum in miraculis. Quaelibet tamen horum habent diversos gradus, secundum quod diversimode excedunt facultatem naturae.

Iª q. 105 a. 8 ad arg.

Et per hoc patet solutio ad obiecta, quae procedunt ex parte divinae potentiae.

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Summe der Theologie

Achter Artikel. Es giebt verschiedene Abstufungen in der Größe der Wunder.

a) Alle Wunder scheinen einander gleich zu sein. Denn: I. Augustin sagt (ad Volusian.): „In den Wundern ist nur ein maßgebender und erklärender Grund, nämlich die Macht dessen, der sie wirkt.“ Alle Wunder aber werden getragen von der einen Macht Gottes. Also sind sie alle einander gleich. II. Die Macht Gottes ist unbegrenzt. Das Unbegrenzte aber über ragt alle Grenzen und Unterschiede. Also ist das eine Wunder nicht größer wie das andere. Auf der anderen Seite sagt der Herr (Joh. 14, 12.) von den Wundern: „Die Werke, die ich thue, wird er auch thun und größere als diese.“

b) Ich antworte: Nichts wird als Wunder bezeichnet mit Rücksicht auf die göttliche Macht; denn was auch immer geschieht, das ist im Vergleiche zur göttlichen Macht etwas äußerst Geringes, wie Isaias 40, 15. sagt: „Wie Tropfen am Eimer, siehe da alle Völker; und wie das Züngelchen der Wage sind sie erachtet.“ Vielmehr wird etwas Wunder genannt, in wieweit es die Macht der Natur überschreitet. Und deshalb ist dann das Wunder ein größeres, wenn es mehr die Macht der Natur überragt. Nun steht etwas in dreifacher Weise über der Macht der Natur: 1. In der Weise, daß die Natur es durchaus nicht machen kann schon seiner ganzen Substanz nach; wie z. B. daß zwei Körper an einem Orte zugleich sind oder daß der menschliche Leib verherrlicht wird oder daß die Sonne zurückgeht. Das ist die höchste Stufe der Wunder. Es steht 2. etwas über der Macht der Natur mit Rücksicht auf das Wesen, in welchem es geschieht; wie die Auferweckung der Toten, die Erleuchtung der Blinden etc. Denn die Natur kann wohl Leben verleihen, absr nicht in einem Toten; sie kann Sehkraft geben, aber nicht in einem Blinden. Es überragt 3. etwas die natürliche Macht mit Rücksicht auf die Art und Weise wie es geschieht; wie z. B. wenn jemand in einem Augenblicke vom Fieber geheilt wird ohne die Heilmittel, welche die Natur bietet und ohne langen Heilprozeß oder wenn ohne natürliche Ursachen (1 Reg. 12.; 3. Reg. 18.) durch göttliche Kraft plötzlich zu Regen sich die Luft verdichtet. Das ist der niedrigste Grad der Wunder. Und eine jede dieser Abstufungen hat wieder, je nachdem die Macht der Natur überragt wird, verschiedene Grade.

c) Damit ist auf die Einwürfe geantwortet.

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