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Œuvres Thomas d'Aquin (1225-1274)

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Summa theologiae

Articulus 6

Iª-IIae q. 28 a. 6 arg. 1

Ad sextum sic proceditur. Videtur quod amans non agat omnia ex amore. Amor enim quaedam passio est, ut supra dictum est. Sed non omnia quae agit homo, agit ex passione, sed quaedam agit ex electione, et quaedam ex ignorantia, ut dicitur in V Ethic. Ergo non omnia quae homo agit, agit ex amore.

Iª-IIae q. 28 a. 6 arg. 2

Praeterea, appetitus est principium motus et actionis in omnibus animalibus, ut patet in III de anima. Si igitur omnia quae quis agit, agit ex amore, aliae passiones appetitivae partis erunt superfluae.

Iª-IIae q. 28 a. 6 arg. 3

Praeterea, nihil causatur simul a contrariis causis. Sed quaedam fiunt ex odio. Non ergo omnia sunt ex amore.

Iª-IIae q. 28 a. 6 s. c.

Sed contra est quod Dionysius dicit, IV cap. de Div. Nom., quod propter amorem boni omnia agunt quaecumque agunt.

Iª-IIae q. 28 a. 6 co.

Respondeo dicendum quod omne agens agit propter finem aliquem, ut supra dictum est. Finis autem est bonum desideratum et amatum unicuique. Unde manifestum est quod omne agens, quodcumque sit, agit quamcumque actionem ex aliquo amore.

Iª-IIae q. 28 a. 6 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod obiectio illa procedit de amore qui est passio in appetitu sensitivo existens. Nos autem loquimur nunc de amore communiter accepto, prout comprehendit sub se amorem intellectualem, rationalem, animalem, naturalem, sic enim Dionysius loquitur de amore in IV cap. de Div. Nom.

Iª-IIae q. 28 a. 6 ad 2

Ad secundum dicendum quod ex amore, sicut iam dictum est, causantur et desiderium et tristitia et delectatio, et per consequens omnes aliae passiones. Unde omnis actio quae procedit ex quacumque passione, procedit etiam ex amore, sicut ex prima causa. Unde non superfluunt aliae passiones, quae sunt causae proximae.

Iª-IIae q. 28 a. 6 ad 3

Ad tertium dicendum quod odium etiam ex amore causatur, sicut infra dicetur.

Traduction Masquer
Summe der Theologie

Sechster Artikel. Der Liebende thut Alles, was er thut, auf Grund seiner Liebe.

a) Das scheint nicht. Denn: I. Die Liebe ist eine Leidenschaft. Nicht aber Alles, was der Mensch thut, das thut er aus Leidenschaft; sondern Manches aus freier Wahl, Manches auch aus Unwissenheit. II. Das Begehren ist das Princip der Bewegung und der Thätigkeit in den sinnbegabten Wesen, nach 3. de anima. Thut also jeder, welcher etwas thut, dies immer aus Liebe, so sind alle übrigen Leidenschaften überflüssig. III. Nichts wird verursacht von zwei schroffen Gegensätzen. Vieles aber thun wir aus Haß. Also geschieht nicht Alles aus Liebe. Auf der anderen Seite sagt Dionysius (4 de div. nom.): „Alle Wesen thun was sie thun auf Grund der Liebe.“

b) Ich antworte; jedes Wesen, was thätig ist, wirkt um eines Zweckes willen. Der Zweck aber für jegliches ist nichts Anderes wie das verlangte und geliebte Gut. Also offenbar geschieht Alles, was geschieht, auf Grund irgend einer Liebe.

c) I. Jene Liebe ist die sinnliche. Wir aber sprechen hier von Liebe im allgemeinen, wie sie die vier Stufen: die rein geistige, die menschlich vernünftige, die sinnliche und rein natürliche einschließt. II. Von der Liebe geht aus das Verlangen, die Trauer etc. wie oben gesagt worden. Jegliche Thätigkeit also, die von einer Leidenschaft herrührt, geht als vom ersten Princip aus von der Liebe. Die anderen Leidenschaften sind die nächst unmittelbaren Ursachen. III. Haß folgt aus Liebe, vgl. unten.

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