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Œuvres Thomas d'Aquin (1225-1274)

Edition Masquer
Summa theologiae

Articulus 10

IIIª q. 64 a. 10 arg. 1

Ad decimum sic proceditur. Videtur quod intentio recta ministri requiratur ad perfectionem sacramenti. Intentio enim ministri debet conformari intentioni Ecclesiae, ut ex dictis patet. Sed intentio Ecclesiae semper est recta. Ergo de necessitate ad sacramenti perfectionem requiritur intentio recta ministri.

IIIª q. 64 a. 10 arg. 2

Praeterea, perversa intentio deterior esse videtur quam intentio iocosa. Sed intentio iocosa tollit sacramentum, puta si aliquis non serio, sed ludo aliquem baptizaret. Ergo multo magis perversa intentio aufert sacramentum, puta si aliquis aliquem baptizaret ut postmodum eum occideret.

IIIª q. 64 a. 10 arg. 3

Praeterea, perversa intentio facit totum opus vitiosum, secundum illud Luc. XI, si oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Sed sacramenta Christi non possunt inquinari per malos homines, sicut Augustinus dicit, contra Petilianum. Ergo videtur quod, si sit perversa intentio ministri, non sit ibi verum sacramentum.

IIIª q. 64 a. 10 s. c.

Sed contra est quod perversa intentio pertinet ad malitiam ministri. Sed malitia ministri non tollit sacramentum. Ergo nec perversa intentio.

IIIª q. 64 a. 10 co.

Respondeo dicendum quod intentio ministri potest perverti dupliciter. Uno modo, respectu ipsius sacramenti, puta cum aliquis non intendit sacramentum conferre, sed delusorie aliquid agere. Et talis perversitas tollit veritatem sacramenti, praecipue quando suam intentionem exterius manifestat. Alio modo potest perverti intentio ministri quantum ad id quod sequitur sacramentum, puta si sacerdos intendat aliquam feminam baptizare ut abutatur ea; vel si intendat conficere corpus Christi ut eo ad veneficia utatur. Et quia prius non dependet a posteriori, inde est quod talis intentionis perversitas veritatem sacramenti non tollit, sed ipse minister ex tali intentione graviter peccat.

IIIª q. 64 a. 10 ad 1

Ad primum ergo dicendum quod Ecclesiae intentio recta est et quantum ad sacramenti perfectionem, et quantum ad sacramenti usum, sed prima rectitudo perficit sacramentum, secunda operatur ad meritum. Et ideo minister qui conformat intentionem suam Ecclesiae quantum ad primam rectitudinem, non autem quantum ad secundam, perficit quidem sacramentum, sed non est sibi ad meritum.

IIIª q. 64 a. 10 ad 2

Ad secundum dicendum quod intentio ludicra vel iocosa excludit primam rectitudinem intentionis, per quam perficitur sacramentum. Et ideo non est similis ratio.

IIIª q. 64 a. 10 ad 3

Ad tertium dicendum quod perversa intentio pervertit opus intendentis, non autem opus alterius. Et ideo ex perversa intentione ministri pervertitur id quod agit in sacramentis inquantum est opus eius, non inquantum est opus Christi, cuius est minister. Et est simile si minister alicuius hominis prava intentione deferret pauperibus eleemosynam, quam dominus recta intentione mandaret.

Traduction Masquer
Summe der Theologie

Zehnter Artikel Die verkehrte lasterhafte Absicht schadet nicht der Gültigkeit des Sakramentes.

a) Das Gegenteil wird behauptet. Denn: I. Die Absicht des Spenders muß der Absicht der Kirche gleichförmig sein. Letztere ist aber immer gerade; d. h. auf das Gute gerichtet. II. Die verkehrte Absicht ist schlimmer wie die, welche nur Scherz treiben will. Letztere aber macht das betreffende Sakrament ungültig; wenn z. B. jemand aus Scherz, spielweise, taufen will; — also um so mehr die verkehrte. III. Die verkehrte Absicht macht das ganze dadurch geleitete Werk zu einem fehlerhaften, nach Luk. II.: „Wenn dein Auge verkehrt ist, wird dein ganzer Körper in Finsternis gehüllt sein.“ Die Sakramente aber können durch schlechte Spender nicht verunreinigt werden. Also bestehen sie beim genannten Falle gar nicht. Auf der anderen Seite gehört die verkehrte Absicht zur persönlichen Schlechtigkeit des Spenders. Diese aber hindert nicht die Wahrheit und Gültigkeit des gespendeten Sakramentes.

b) Ich antworte: Will jemand gar nicht das Sakrament spenden, sondern scherzen und spotten; und ist also in diesem Sinne die Absicht eine verkehrte, so wird das Sakrament in keiner Weise gespendet. Ist aber die Absicht in dem Sinne verkehrt, daß sie dem Sakramente folgt und dieses also voraussetzt; wie wenn der Priester eine Frau taufen will, um dieselbe dann zu mißbrauchen, so wird dadurch die Gültigkeit des Sakramentes nicht gehindert, da das, was später hinzukommt, das früher bereits Bestehende nicht ungeschehen machen kann. In diesem Falle also sündigt der Diener der Kirche; aber das von ihm gespendete Sakrament ist gültig und besteht in Wahrheit.

c) I. Die Absicht der Kirche ist eine gerade: sowohl was die wahrhaftige Vollendung des betreffenden Sakramentes betrifft, als auch was den Gebrauch und die Wirkung desselben angeht. Die erste gerade Absicht macht, daß das Sakrament wahrhaft besteht; die an zweiter Stelle genannte, daß Verdienst erworben wird. Wer also bezüglich der ersten Geradheit gleichförmig ist der Kirche beim Spenden der Sakramente, der bringt ein wahres Sakrament zustande; aber es ist dies für ihn kein Verdienst. II. Die scherzweise Spendung schließt die erstgenannte Absicht aus. III. Die Verkehrtheit in der Absicht des Spenders verdirbt das eigene Werk, soweit das Spenden seiner Person zugehört. Aber sie kann nicht verderben das Werk eines anderen, nämlich Christi. So wird das Werk eines Herrn, der in guter Absicht den armen Almosen geben läßt, nicht verdorben durch die schlechte Absicht des Dieners, der das Almosen überbringt.

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