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Summa theologiae
Articulus 1
Iª q. 61 a. 1 arg. 1
Ad primum sic proceditur. Videtur quod Angeli non habeant causam sui esse. De his enim quae sunt a Deo creata, agitur Genesis I. Sed nulla mentio fit ibi de Angelis. Ergo Angeli non sunt creati a Deo.
Iª q. 61 a. 1 arg. 2
Praeterea, philosophus dicit, in VIII Metaphys., quod si aliqua substantia sit forma sine materia, statim per seipsam est ens et unum, et non habet causam quae faciat eam ens et unum. Sed Angeli sunt formae immateriales, ut supra ostensum est. Ergo non habent causam sui esse.
Iª q. 61 a. 1 arg. 3
Praeterea, omne quod fit ab aliquo agente, per hoc quod fit, accipit formam ab eo. Sed Angeli, cum sint formae, non accipiunt formam ab aliquo agente. Ergo Angeli non habent causam agentem.
Iª q. 61 a. 1 s. c.
Sed contra est quod dicitur in Psalmo CXLVIII, laudate eum, omnes Angeli eius. Et postea subdit, quoniam ipse dixit, et facta sunt.
Iª q. 61 a. 1 co.
Respondeo dicendum quod necesse est dicere et Angelos, et omne id quod praeter Deum est, a Deo factum esse. Solus enim Deus est suum esse, in omnibus autem aliis differt essentia rei et esse eius, ut ex superioribus patet. Et ex hoc manifestum est quod solus Deus est ens per suam essentiam, omnia vero alia sunt entia per participationem. Omne autem quod est per participationem causatur ab eo quod est per essentiam, sicut omne ignitum causatur ab igne. Unde necesse est Angelos a Deo creatos esse.
Iª q. 61 a. 1 ad 1
Ad primum ergo dicendum quod Augustinus dicit, in XI de Civ. Dei, quod Angeli non sunt praetermissi in illa prima rerum creatione, sed significantur nomine caeli, aut etiam lucis. Ideo autem vel praetermissi sunt, vel nominibus rerum corporalium significati, quia Moyses rudi populo loquebatur, qui nondum capere poterat incorpoream naturam; et si eis fuisset expressum aliquas res esse super omnem naturam corpoream, fuisset eis occasio idololatriae, ad quam proni erant, et a qua Moyses eos praecipue revocare intendebat.
Iª q. 61 a. 1 ad 2
Ad secundum dicendum quod substantiae quae sunt formae subsistentes, non habent causam aliquam formalem sui esse et suae unitatis, nec causam agentem per transmutationem materiae de potentia in actum, sed habent causam producentem totam substantiam.
Iª q. 61 a. 1 ad 3
Et per hoc patet solutio ad tertium.
Traduction
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Summe der Theologie
Erster Artikel. Die Engel haben eine Ursache für ihr 5ein.
a) Dem scheint nicht so zu sein. Denn: I. In Gen. 1. geschieht ihrer keine Erwähnung, wo doch alles andere Geschaffene erwähnt wird. II. Aristoteles sagt (8 Metaph.): „Wenn eine Form, ohne Stoff nötig zu haben, ein Für-sich-bestehen besitzt, so ist sie durch sich selber unmittelbar und ist eins; sie hat keine Ursache, welche ihr Sein und Einheit giebt.“ Die Engel aber sind stofflos. III. Was durch jemanden wird, empfängt von diesem dadurch schon, daß es wird, eine Form. Die Engel aber sind selber Wesensformen. Also empfangen sie keine. Also haben sie keine Ursache. Auf der anderen Seite heißt es Ps. 124, 2.: „Lobet den Herrn alle seine Engel;“ und gleich darauf: „Er sprach und sie sind geworden.“
b) Ich antworte, daß alles, was außer Gott Sein hat, notwendigerweise von Gott gemacht ist. Denn Gott allein ist sein Sein; in allen anderen Dingen ist das Wesen unterschieden vom Sein des Dinges. (Kap. 3, Art. 4.) Und daraus erscheint offenbar, daß Gott allein Sein ist kraft seines Wesens; alle anderen Dinge haben Sein kraft Mitteilung. Wem aber Sein erst mitgeteilt worden, was also nur in dieser Weise Sein hat; das ist verursacht von dem, was dem Wesen nach Sein ist, wie das Glühende insoweit vom Feuer ist. Und so haben die Engel notwendig eine Ursache für ihr Sein.
c) I. Augustin (11. de Civ. Dei 9. et 30.) sagt, daß unter dem Ausdrucke „Himmel“ die Engel verstanden sind oder auch unter „Licht“. Sind sie aber gar nicht erwähnt oder unter dem Namen von sichtbaren Dingen ausgedrückt, so kommt dies daher, weil Moses zu einem noch rohen Volke sprach, das eine stofflose Natur nicht fassen konnte. Hätte man diesem Volke von solchen Gewalten erzählt, die über alle Körper erhaben wären, so würde dies eine Gelegenheit zu Götzendienst für sie abgegeben haben. II. Die für sich bestehenden substantialen Formen haben in sich selber keinen weiteren Grund, der sie zu einzelnen macht und ihnen so Sein und Einheit giebt; wie die stofflichen Formen dies im Stoffe haben. Aber sie besitzen eine Ursache, welche ihre ganze Substanz hervorbringt. Und dasselbe gilt für III.