Traduction
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Summe der Theologie
Vierter Artikel. Die Engel können keine Wunder machen.
a) Dagegen spricht: I.Gregor der Große (34. in Evg.): „Kräfte nennt man jene Geister, durch welche Zeichen und Wunder bisweilen geschehen.“ II. Augustin (83. Qq. 79.): „Die Magier machten Wunder auf Grund geheimer Kontrakte; die guten Christen thun Wunder wegen des öffentlichen Besten; die schlechten Christen unter dem Schein des öffentlichen Besten.“ „Die Magier, aber“ (I. c.) „thun Wunder, weil sie von den Dämonen erhört werden.“Also können die Dämonen Wunder wirken und um so mehr die guten Engel. III.Augustin (l. c.): „Von Allem, was sichtbarerweise geschieht, glaubt man nich tmit Unrecht, es könne von den niederen Gewalten dieser Luft aus geschehen. “Wenn jedoch eine Wirkung, die sonst von den natürlichen Ursachen ausgeht, hervorgebracht wird ohne Beziehung auf diese natürlichen Ursachen, so nennen wir dies Wunder; wie wenn z. B. jemand vom Fieber geheilt wird, ohne daß die natürlichen Mittel gebraucht werden. Also können die Geister Wunder wirken. IV. Die höhere Kraft ist nicht gebunden an die niedere. Die Kraft der Körpernatur aber ist niedriger als die der Engel. Also ist der Engel nicht gebunden an den Lauf der Natur, d. h. er kann Wunder thun. Auf der anderen Seite heißt es Ps. 135,4. von Gott: „Der allein sehr Wunderbares thut.“
b) Ich antworte, allerdings sei das Wunder außerhalb der Ordnung der Natur, aber nicht außerhalb nur einer einzelnen besonderen Naturkraft; sonst würde jeder, welcher einen Stein in die Höhe würfe, ein Wunder thun, da dies doch außerhalb der Natur des Steines ist. Zum Wunder vielmehr gehört es, daß es außerhalb der Ordnung der Gesamtnatur sei. Und das zu thun, ist Gott allein eigen. Denn wenn ein Engel etwas aus eigener Kraft thut, so geschieht dies kraft der Ordnung seiner eigenen geschaffenen Natur; und ist dann kein Wunder.
c) I. Die Engel thun Wunder oder auch heilige Menschen; entweder weil Gott auf ihr Verlangen ein Wunder thut oder weil sie beim Wunder eine Dienstleistung verrichten. II. Nicht alle natürliche Kraft ist uns bekannt. Was somit vermittelst einer uns unbekannten natürlichen Kraft geschieht, das ist für uns wunderbar; aber nicht an sich ist es ein Wunder. Denn da müßte es außerhalb der gesamten Naturordnung geschehen. Wenn somit die Dämonen kraft ihrer Natur, die uns unbekannt ist, etwas thun, so ist dies mit Rücksicht auf uns ein Wunder. „Durch geheime oder private Kontrakte“ machten die Magier Wunder, weil was geschieht vermittelst eines Bündnisses mit dem Dämon, auf Grund eines „geheimen Kontraktes“ gleichsam geschieht; und weil die Kraft einer einzelnen Kreatur ist wie die einer Privatperson im Staate. Die göttliche Gerechtigkeit aber ist im ganzen Universum „das Beste Aller“, wie etwa ein öffentliches Gesetz im Staate. Thun also die guten Christen Wunder, so geschieht dies vermittelst der göttlichen Gerechtigkeit „zum Besten Aller“. Die schlechten Christen aber thun Wunder unter dem Scheine der göttlichen Gerechtigkeit und des allgemeinen Besten, indem sie den Namen Christi anrufen oder sich einiger heiliger Zeichen bedienen. III. Daß die geistigen Substanzen all das thun können, was sichtbar in der Welt geschieht, hat seinen Grund darin, daß sie vermittelst der Ortsbewegung körperlichen Samen, also natürliche Ursachen gebrauchen. IV.Die Engel können nichts thun außerhalb der gesamten natürlichen Ordnung; also kein Wunder.
Edition
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Summa theologiae
Articulus 4
Iª q. 110 a. 4 arg. 1
Ad quartum sic proceditur. Videtur quod Angeli possunt facere miracula. Dicit enim Gregorius, virtutes vocantur illi spiritus, per quos signa et miracula frequentius fiunt.
Iª q. 110 a. 4 arg. 2
Praeterea, Augustinus dicit, in libro octoginta trium quaestionum, quod magi faciunt miracula per privatos contractus, boni Christiani per publicam iustitiam, mali Christiani per signa publicae iustitiae. Sed magi faciunt miracula per hoc quod exaudiuntur a Daemonibus, ut ipse alibi in eodem libro dicit. Ergo Daemones miracula possunt facere. Ergo multo magis Angeli boni.
Iª q. 110 a. 4 arg. 3
Praeterea, Augustinus in eodem libro dicit quod omnia quae visibiliter fiunt, etiam per inferiores potestates aeris huius non absurde fieri posse creduntur. Sed quando effectus aliquis naturalium causarum producitur absque ordine naturalis causae, hoc dicimus esse miraculum; puta cum aliquis sanatur a febre, non per operationem naturae. Ergo Angeli et Daemones possunt facere miracula.
Iª q. 110 a. 4 arg. 4
Praeterea, virtus superior non subditur ordini inferioris causae. Sed natura corporalis est inferior Angelo. Ergo Angelus potest operari praeter ordinem corporalium agentium. Quod est miracula facere.
Iª q. 110 a. 4 s. c.
Sed contra est quod de Deo dicitur in Psalmo, qui facit mirabilia magna solus.
Iª q. 110 a. 4 co.
Respondeo dicendum quod miraculum proprie dicitur, cum aliquid fit praeter ordinem naturae. Sed non sufficit ad rationem miraculi si aliquid fiat praeter ordinem naturae alicuius particularis, quia sic, cum aliquis proiicit lapidem sursum, miraculum faceret, cum hoc sit praeter ordinem naturae lapidis. Ex hoc ergo aliquid dicitur esse miraculum, quod fit praeter ordinem totius naturae creatae. Hoc autem non potest facere nisi Deus, quia quidquid facit Angelus, vel quaecumque alia creatura, propria virtute, hoc fit secundum ordinem naturae creatae; et sic non est miraculum. Unde relinquitur quod solus Deus miracula facere possit.
Iª q. 110 a. 4 ad 1
Ad primum ergo dicendum quod Angeli aliqui dicuntur miracula facere, vel quia ad eorum desiderium Deus miracula facit, sicut et sancti homines dicuntur miracula facere. Vel quia aliquod ministerium exhibent in miraculis quae fiunt; sicut colligendo pulveres in resurrectione communi, vel huiusmodi aliquid agendo.
Iª q. 110 a. 4 ad 2
Ad secundum dicendum quod miracula simpliciter loquendo, dicuntur, ut dictum est, cum aliqua fiunt praeter ordinem totius naturae creatae. Sed quia non omnis virtus naturae creatae est nota nobis, ideo cum aliquid fit praeter ordinem naturae creatae nobis notae, per virtutem creatam nobis ignotam, est miraculum quoad nos. Sic igitur cum Daemones aliquid faciunt sua virtute naturali, miracula dicuntur non simpliciter, sed quoad nos. Et hoc modo magi per Daemones miracula faciunt. Et dicuntur fieri per privatos contractus, quia quaelibet virtus creaturae in universo se habet ut virtus alicuius privatae personae in civitate; unde cum magus aliquid facit per pactum initum cum Daemone, hoc fit quasi per quendam privatum contractum. Sed iustitia divina est in toto universo sicut lex publica in civitate. Et ideo boni Christiani, inquantum per iustitiam divinam miracula faciunt, dicuntur facere miracula per publicam iustitiam. Mali autem Christiani per signa publicae iustitiae, sicut invocando nomen Christi, vel exhibendo aliqua sacramenta.
Iª q. 110 a. 4 ad 3
Ad tertium dicendum quod spirituales potestates possunt facere ea quae visibiliter fiunt in hoc mundo, adhibendo corporalia semina per motum localem.
Iª q. 110 a. 4 ad 4
Ad quartum dicendum quod, licet Angeli possint aliquid facere praeter ordinem naturae corporalis, non tamen possunt aliquid facere praeter ordinem totius creaturae, quod exigitur ad rationem miraculi, ut dictum est.